اجاره سوئیت و ویلا سپنجا

اجاره سوئیت, اجاره ویلا, اقامتگاه بومگردی

شهرهای توریستی ایران را بشناسید!

حدس می‌زنید فهرست شهرهای توریستی ایران شامل کدام شهرها باشد؟ قطعاً شهرهایی در این فهرست قرار دارند که به دلایل مختلف، نزد گردشگران داخلی و خارجی محبوبیت‌شان بیشتر از سایرین است.  مثل شهر مشهد مقدس که به دلیل داشتن حرم مطهر امام هشتم(ع) و دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌اش در رتبه نخست گردشگری ایران جای گرفته است. فهرستی که ما در این مقاله ارائه می‌دهیم، شامل بیش از ده شهر برتر توریستی کشور است و مطالعه آن برای افرادی که قصد مسافرت دارند بسیار مهم است. پس با ما در سپنجا همراه شوید.

یازده شهر برتر گردشگری ایران
در ادامه شهرهای توریستی کشور را با اطلاعاتی مختصر درباره هر یک از آنها خواهید شناخت. با ما در سپنجا همراه باشید.

اصفهان
فهرست خود را با اصفهان آغاز می‌کنیم چون به هزاران دلیل به عنوان مروارید ناشناخته خاورمیانه و زیباترین شهر جهان شناخته می‌شود. این مقصد برای اکثر توریست‌هایی که به ایران می‌آیند، یک توقفگاه خاص است و یکی از شهرهای توریستی ایران است که برای مدت طولانی، خاطرات آن را به یاد خواهید آورد. پاریس را فراموش کنید، اصفهان زیباترین شهر دنیاست.

اصفهان با لقب نصف جهان از سال ۱۵۹۲ تا ۱۷۲۲ اصفهان پایتخت ایران بود. این شهر چیزهای زیادی برای ارائه دارد، بنابراین می‌توانید به راحتی یک هفته را در آنجا بگذرانید. بدون اغراق اصفهان آنقدر مناظر تاریخی با قدمت چندین قرن برای تحسین دارد که باعث می‌شود بخواهید بیشتر از آنچه قبل از آمدن فکر می‌کردید در آن بمانید. به این شهر که رسیدید از کاخ‌ها دیدن کنید، مساجد رنگارنگ را کاوش کنید، در بازار بچرخید و در کنار زاینده رود بنشینید و در حال تماشای نوازندگانی باشید که در مورد شهر محبوبشان آواز می‌خوانند.

شیراز
شیراز پنجمین شهر بزرگ ایران است و به خاطر چیزهای زیادی شناخته شده است. از جمله شعر، ادبیات، گل، باغ و … شیراز شهری از شهرهای توریستی ایران است که مردم در آن از زندگی لذت می‌برند، چه در قالب غذای خوب و چه در هنرهای زیبا. جالب است بدانید، پایتخت امپراتوری ایران باستان در نزدیکی شیراز بوده و خود شیراز در زمان سلسله زندیه پایتخت شده است. همچنین دو تن از مشهورترین شاعرانش در این شهر متولد شده‌اند.

شیراز جاهای دیدنی مثل حافظیه، سعدیه، مسجد نصیرالملک، باغ ارم، بازار وکیل، حمام وکیل و ده‌ها جای دیدنی دیگر دارد. بنابراین جای تعجب نیست که در این شهر کارهای زیادی برای انجام دادن وجود داشته باشد. از صنایع شیرازی می‌توان به معرق کاری‌های ظریف، ظروف نقره و قالی بافی اشاره کرد. یک چیز مسلم است، اینکه شیراز مانند هر جای دیگر ایران، مردم بسیار صمیمی و مهمان نواز دارد و این بازدید از شیراز را به یک تجربه عالی برای همه تبدیل می‌کند.

تهران
تهران، پایتخت ایران، یکی از زیباترین شهرهای ایران و معمولاً اولین ایستگاه گردشگرانی است که در حال گشت و گذار در این کشور هستند. آب و هوای این شهر از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی آن که در شمال توسط کوه‌ها و در جنوب توسط کویر احاطه شده است، مشخص می‌شود. بر این اساس شمال تهران از هوای سرد و خشک برخوردار است اما جنوب آن تا حد زیادی گرم و خشک است.

میدان آزادی با نمایش معماری سنتی و مدرن در گذشته نماد تهران بوده و برج میلاد در حال حاضر این نقش را ایفا می‌کند. این کلانشهر به عنوان پایتخت ایران شهری پرجمعیت و یکی از شاخص‌ترین مراکز شهری جهان است که قبل از سایر شهرهای ایران مدرنیته را تجربه کرده است.

تهران با قرار گرفتن در یک منطقه بزرگ، یکی از بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین کلان شهرهای جهان است. به عبارت دیگر مرکز همه امور، حکومت، سیاست، اقتصاد، فرهنگ، کار، تجارت، تاریخ، علم، صنعت و تولید است و به همین دلیل است که مردم بیشتر تمایل به مهاجرت به اینجا دارند و جمعیت به طور مداوم افزایش می‌یابد.

یزد
شهر تاریخی یزد که به خاطر شیرینی‌های لذیذ و جاذبه‌های تاریخی‌اش معروف است، از بهترین شهرهای توریستی ایران به حساب می‌آید. این تنها شهری در ایران است که به عنوان یک شهر بین المللی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. گردشگری یزد که اخیراً رونق یافته است، محبوبیت خود را مدیون طیف گسترده‌ای از جاذبه‌ها از جمله موزه‌ها، مساجد، معابد، بازارها و باغ های تاریخی است.

تبریز
تبریز که مرکز استان آذربایجان شرقی است در شمال غربی ایران واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین شهرهای ایران است. این شهر از سه جهت توسط کوه‌ها یا تپه‌های غلتان احاطه شده است و در حاشیه غربی با دریاچه ارومیه همسایه است. بلندترین کوه در مجاورت تبریز، کوه سهند است که در ۵۰ کیلومتری جنوب آن قرار دارد.

شهر تبریز از شمال به مرند و اهر، از جنوب به مراغه و هشترود، از شرق به سراب و میانه و از غرب به دریاچه ارومیه محدود می‌شود. ضلع شرقی این شهر با کوه‌های سرخاب و تا حدودی با کوه‌های رفیعیه و عقبه همسایه است. ضلع غربی این شهر از شهرهای توریستی ایران در دشتی باز قرار دارد و از ویژگی‌های اصلی چشم انداز آن دریای خجست است که به آن «شاهی» نیز می‌گویند. نامی که تا حدی به نام روستای کوچکی در منطقه به نام شاهی که در حومه شهر قرار دارد، وارد شده است.

تبریز همچنین دارای آثار تاریخی بسیاری است که نمایانگر گذر معماری ایران در طول تاریخ عمیق آن است. بیشتر محوطه‌های تاریخی حفظ شده تبریز متعلق به دوره ایلخانی، صفویه و قاجاریه است. از جمله این مکان‌ها، بازار بزرگ تبریز است که در فهرست میراث جهانی ثبت شده است.

2 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

اجاره سوئیت و ویلا سپنجا

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

اجاره سوئیت، اجاره ویلا، اقامتگاه بومگردی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات