آلونی سیستم

کابل شبکه هومر, کابل, هومر

تفاوت دوربین های آنالوگ با دوربین های آی پی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

                                          بسمه تعالی                                              

دوربین های مداربسته

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که میخواهید با یک دوربین محل کار یا منزل خود را نظاره کنید، یکی از تصمیماتی که باید بگیرید انتخاب یک دوربین مناسب است.
واژه "دوربین مداربسته" برگردان فارسی کلمه انگلیسی  Closet Circuit television  یا به اختصار  CCTV می باشد. معنی لغوی آن جعبه جادویی مدار بسته است و به دوربین هایی گفته می شود که در جای خود ثابت اند.
دوربین مداربسته به کلیه دوربین هایی اطلاق می گردد که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به یک یا چند محل ارسال می کنند. از آنجا که اغلب این دوربین ها در حفاظت، نظارت و سیستم های مانیتورینگ امنیت بکار می رود این واژه بیشتر به همین حیطه بر می گردد اما معنی فنی آن حتی دوربین های ویدیو تلفن و کنفرانس را نیز دربر می گیرد.

کاربردهای دوربین مداربسته
کاربرد اصلی و عمده دوربین های مداربسته در سیستم های حفاظتی است اما کاربرد های آن به سیستم های حفاظتی محدود نبوده و از آن فراتر میرود کاربردهایی از قبیل کاربردهای پلیسی ، نظامی، فضایی ،صنعتی ، کنترل ترافیک ، ارتباطات ویدیویی، و تصویر برداری نامحسوس.

- جلوگیری از ارتکاب جرایم:
کاربرد دوربین های مداربسته در جلوگیری از ارتکاب جرایم بسیار وسیع است. از جلوگیری از جرایم رانندگی تا جرایم جنایی. استفاده نامحسوس از دوربین های مخفی نیز بسیار رواج یافته است. بطور مثال می توان به دوربین های دستگاه های خود پرداز اشاره کرد که برای شناسایی جرایمی چون وارد کردن تصادفی رمز کارت اعتباری کاربرد دارد.

 کاربرد صنعتی
در کارخانجات صنعتی نیز از دوربین های مداربسته در محل ها یا مراحلی از کار که حضور فیزیکی انسان خطرناک،دشوار یا حتی غیر ممکن است نیز بهره گرفته می شود. در کارخانجاتی مثل کارخانجات شیمیایی یا نیروگاه های هسته ای.در مراکز صنعتی استفاده از دوربین های اسکن خط تولید و دوربین های حرارتی رواج زیادی دارد.

کنترل ترافیک
امروزه در اکثر کشورهای جهان از دوربین های مداربسته برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه در سطح گسترده ای استفاده می شود. از جمله کنترل میزان ترافیک در خیابان ها و ارسال اطلاعات توسط GPS به رانندگانی که قصد عبور از مسیر آن خیابان ها را دارند.تحت نظارت قراردادن تصادفات و شناسایی جرایم رانندگی حداقل کاربرد های دوربین مداربسته در کنترل وسایل نقلیه هستند. شناسایی اتوماتیک پلاک خودروها از جمله آخرین دستاورد های دوربین های مداربسته در این بخش می باشند.

امنیت نقل و انتقالات
در نقل و انتقلات عمومی از دوربین مداربسته برای جلوگیری از حوادثی که ممکن است در اثر خارج از دید بودن محل صورت بگیرد استفاده می شود. بطور مثال در متروها از دوربین مداربسته برای کنترل درهای ورود و خروج مسافران به منظور اطمینان از اینکه مسافر از در عبور کرده است و یا موارد مشابه آن در اتوبوس ها و قطارهای شهری.

انواع دوربین مداربسته

-دوربینهای آنالوگ
-
دوربین های Ip(آی پی تحت شبکه)

 

دوربین های آنالوگ

 این دوربین ها نسل ابتدایی دوربین های مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند.صدا و تصویر این دوربین ها هر یک توسط کابل دورشته ای جداگانه منتقل می شوند که یک رشته از سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا می کند. کابل متداول برای تصویر این دوربین ها کابل کواکسیال  RG59 است گرچه ارتباط تصویر این دوربین ها با کابل های مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.

کیفیت این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد. نویز های مختلف الکترومغناطیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند. به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر در این نوع دوربین ها تاثیر بسزایی دارد.

 

زمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم باشد این دوربین ها ضعف بزرگی از خود نشان میدهند. اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد. ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.


برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. بنابراین در نهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند. بدین منظور از دستگاه "ضبط تصاویر دیجیتال" DVR استفاده می شود. دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین های آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.

دوربین های آی پی تحت شبکه
دوربین های IP نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین های دیجیتال نشان داده است. این دوربین ها همانگونه که از نامشان پیداست از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می کنند. یعنی برخلاف دوربین های آنالوگ، این دوربین ها از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند. ضمن بکارگیری از امواج دیجیتال ، آنها تحت بستر شبکه کنترل و مرتبط می شوند. هر دوربین همانند یک وسیله در شبکه عمل می کند و به وسیله شناسه شبکه IP و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می گردد. همین ویژگی تحت شبکه بودن در دوربین های مداربسته IP برای آنها مزایای زیادی را به همراه می آورد.

دوربینهای آنالوگ بر اساس داده های ویدوئی کار می کنند مانند تلویزیون یا دوربین فیلم برداری و یا مانیتور و یک  IP Camera بر پایه مبنای دیجیتال یا باینری، داده ها را ارسال می نماید و همانند دیگر تجهیزات تحت شبکه یک آدرس به خود اختصاص می دهد ، در دوربین های IP  علاوه بر محیط شبکه داخلی در مرورگرهای وب هم می توان تصاویر را رصد کرد.

در زیر به مقایسه دوربین های آنالوگ و آی پی می پردازیم تا شما هم بتوانید انتخاب درستی داشته باشید:

دوربین های آنالوگ

  1. فقدان امکانات: بسیاری از دوربینهای آنالوگ از تکنولوژی روز بی بهره اند مانند زوم دیجیتال.
  2. مشکل تداخل امواج و دزدی تصاویر: در دوربینهای آنالوگ بدلیل ارسال تصاویر بدون رمزگزاری هک کردن براحتی امکان پذیر می باشد.
  3. عدم پوشش نظارتی در فضاهای بزرگ: دوربینهای آنالوگ برای نظارت محیط های وسیع گزینه مناسبی نیستند.
  4. خرید نرم افزار: به تعداد دوربینهای آنالوگ بایستی مجوز نرم افزاری نیز خریداری شود.

 

دوربین های آی پی

 

  1. بهترین گزینه برای وایرلس: این دوربینها پس از رمزگذاری، دیتا را ارسال می نمایند پس اگر شبکه شما هک شود امکان هک کردن تصاویر ابدا وجود ندارد.
  2. امکان تامین ولتاژ برق با یک کابل شبکه: در مدلهای  PEO به جای کابل کشی برق و شبکه کافیست فقط یک رشته کابل مانند  Cat5 برای رساندن برق و دیتا استفاده شود. امکان ارسال همزمان تصویر،صدا و برق در بستر شبکه.
  3. نظارت از طریق اینترنت: دوربینهای IP  برای نظارت از راه دور خیلی بهتر از دوربینهای آنالوگ می باشند.
  4. کیفیت بالای تمام دیجیتال
  5. امکان استفاده بهینه از کابل های ارتباطی
  6. ذخیره آسان اطلاعات: ذخیره دیتا به مراتب ساده تر و دسترسی به آن آسانتر از دوربینهای آنالوگ می باشد.

  شرکت آلونی سیستم یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه ارائه دوربین های مداربسته تحت شبکه (IP) می باشد.این شرکت نماینده رسمی برند ژئوویژن تایوان می باشد که یکی از بهترین برند های دنیا در زمینه دوربین های تحت شبکه می باشد.تنوع محصولات ژئوویژن و قیمت مناسب  بهمراه کیفیت بالای تصاویر و صوت بهمراه نرم افزار رایگان باعث استقبال تمامی شرکت ها و کارخانجات و بانک ها و ... از این دوربین شده است. شرکت آلونی سیستم با افتخار نماینده رسمی این محصولات بوده و آماده مشاوره و پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان می باشد.

 

سایت:www.aloni-co.ir

تلفن:02142674

 

منبع: http://www.beytoote.com

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آلونی سیستم

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، خدمات

خدمات/محصولات

کابل شبکه هومر، کابل، هومر، شبکه، تجهیزات شبکه هومر، تجهیزات شبکه، آلونی سیستم، ژئوویژن

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات