خانه هوشمند هیووا

هوشمند سازی, پارکینگ هوشمند , RTLS

سیستم مدیریت پارکینگ

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سیستم پارکینگ هوشمند HIPS

با افزایش تولید خودرو و جمعیت جهان ، فضا و امکانات پارکینگ ها،  بیشتر و بیشتر از قبل مورد نیاز است. سیستم پارکینگ جدید خانه هوشمند هیووا به نام سیستم پارکینگ هوشمند HIPS   در راستای کمک به رانندگان برای پیدا کردن پارکینگ خالی در یک زمان کوتاه تر تولید شده است .

       هدف اصلی تولید این سیستم ، شناسایی و رفع مهمترین مشکل پارکینگ های سرپوشیده که همان  پیدا کردن یک فضای خالی است می باشد.  این سیستم زمان جستجو برای یافتن فضای خالی مناسب برای پارک کردن که امروزه بزرگترین معضل پارکینگ های مجتمع های کوچک و بزرگ تجاری می باشد را کاهش می دهد. این امر باعث کاهش تولید گازهای گلخانه ای در فضای سرپوشیده پارکینگ، باعث کاهش مصرف سوخت و انرژی و در نهایت رضایتمندی مراجعین خواهد شد.

ویژگی های HIPS :

  • تشخیص فضای خالی پارکینگ
  • صفحه نمایشگر فضاهای پارکینگ های موجود
  • تابلو هدایتگر به سمت فضاهای پارکینگ خالی
  • محسابه هزینه پارکینگ
  • چراغهای نشاندهنده انواع مختلف فضاهای پارکینگ ( خالی، اشغال شده ، رزرو و معلول )
  • رزرو پارکینگ از طریق اینترنت و موبایل

در این طرح همچنین شرح استفاده از یک سیستم HIPS  از زمان ورود خودرو به یک پارکینگ تا زمانی که فضای خالی پارکینگ توسط خودرو مورد استفاده قرار بگیرد را شرح می دهیم. 

1-     معرفی

          زمان و هزینه دو عامل مهم در زندگی امروزه برای انسان می باشد که صاحبان کسب و کار باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشند. یکی از راه های افزایش کیفیت زندگی برای زندگی شهری امکانات عمومی متمرکز است. مجتمع خرید یکی از اولین انتخابهای ساکنان شهرهای بزرگ می باشد، که در این میان

 مجتمع های خرید مدرن سهم بیشتری از مخاطبان را به خود به دلیل ارائه خدمات بیشتر دارا میشوند.  از این رو، به دلیل هدف قرار دادن مشتریان بیشتر و افزایش درآمد مغازه داران انتخاب اول خود را برای راه اندازی کسب و کار مجتمع های خرید مدرن قرار می دهند.

مجتمع های خرید با راه اندازی خدمات بانکی ، ادارات پست ، کیوسکهای تغذیه ، سینما، سالن بازی کودکان و غیره  با تحت تاثیر قرار دادن فرهنگ و الگوی خرید مخاطبان، تلاش خود را برای جذب بیشتر مخاطب آغاز کرده اند. ارائه پارکینگ کافی برای بازدید کنندگان یکی از مسائل اصلی در توسعه مراجعان مجتمع های خرید است . ارائه پارکینگ امن و مطمئن با تعداد کافی فضای پارک و توجه به رانندگان معلول همگی عواملی هستند که می تواند وفاداری مشتری را افزایش می دهد و جذب مشتریان به بازدید از یک مرکز خرید را بالا ببرد.

در میان انواع مختلفی از پارکینگ ها از قبیل: پارکینگ طبقاتی مسقف، کنار جاده ای رایگان، کنار جاده ای با بلیط و کنار جاده ای با پارکینگ متر وجود دارد. از این موارد ،  اولویتهای ایمنی ، شرایط آب و هوایی ، نزدیکی و هزینه پارک خودرو به ترتیب از عوامل اصلی مخاطبان برای انتخاب پارکینگ  است.  لذا پارکینگ طبقاتی مسقف اولین انتخاب مراجعان است.

2-   مشکلات پارکینگ ها

 مشکل در پیدا کردن فضاهای خالی : پیدا کردن یک فضای خالی در پارکینگهای طبقاتی کار دشوار و گاها غیر ممکن به ویژه در تعطیلات آخر هفته یا ​​تعطیلات عمومی می باشد . بنا بر تحقیقات انجام شده از مراجعان 5 مرکز خرید مشخص شد که 86٪ از رانندگان با این مشکل واجه اند. در تعطیلات آخر هفته یا ​​تعطیلات عمومی بطور میانگین بیش از 10 دقیقه برای حدود 66% از بازدید کنندگان زمان برای پیدان کردن پارکنیگ خالی صرف شده است و 12%به دلیل فضاهای پارک ناکافی و تراکم ترافیک و ناامیدی محل را بدون مراجعت به مرکز خرید ترک کرده اند. 

3-    امکانات پارکینگ هوشمند هیووا

3-1           نمایش وضعیت جایگاه های پارک

          با نصب سنسور های تشخیص حضور خودرو در تمامی جایگاه های پارک، تابلوهای هوشمند بالای هر جایگاه و تابلوهای نصب شده در ورودی هر راهرو و ورودی هر طبقه تعداد جایگاه خالی موجود در آن بخش را به مراجعه کننده نشان می دهند، همچنین تمامی تابلو های راهنمایی و مسیر یابی، مراجعه کنندگان را به نزدیکترین جایگاه خالی پارک هدایت می کنند، در هنگام شلوغی پارکینگ و اوج مراجعه سیستم به صورت هوشمند، مراجعه کنندگان را در طبقات دارای جایگاه خالی تقسیم کرده و از ایجاد ترافیک داخلی جلوگیری می کند.

3-2          امکانات پارکینگ وی آی پی

          با توجه به سیاست های مدیریت پارکینگ، در بخش هایی از پارکینگ و یا تمامی آن این امکان وجود دارد که برای کارکنان ساختمان، صاحبان پارکینگ اختصاصی و یا مشتریانی که از طریق پیام کوتاه جایگاه پارک خودروی خود را رزرو نموده اند، سیستم از طریق گیت های هوشمند و یا تابلو های راهنمایی هوشمند و یا چراغ رزرو، جایگاه پارک را برای ایشان محفوظ نگاه دارد. همچنین مشتریان پارکینگ می توانند از خدماتی همچون کارواش خشک و خدمات رفاهی از این قبیل استفاده نمایند.

3-3         امنیت پارکینگ

          با استفاده از سیستم دوربین های مدار بسته دید در شب، با پوشش امواج مادون قرمز امنیت تمامی خودرو های پارک شده و محتویات آنها تظمین می شود. همچنین با مقایسه تصویر ذخیره شده راننده در هنگام ورود به پارکینگ و هنگام خروج از آن، حتی در صورت سرقت کارت پارکینگ و سوئیچ خودرو، اجازه خروج به خودروی مسروقه داده نمی شود.

3-4          نورپردازی هوشمند

          در محیط داخلی پارکینگ های طبقاتی، با استفاده از سنسور های تشخیص حضور فقط و فقط چراغ های زون هایی روشن خواهد بود که در آن حضور فرد و یا خودرویی مشاهده شده باشد و پس از خروج شخص و یا خودرو از آن محل روشنایی ها خاموش خواهند شد. به همین ترتیب تا 65 درصد در مصرف برق مجموعه صرفه جویی خواهد شد.

3-5          امکان گزارش گیری دقیق

          امکان گزارش گیری دقیق و جامع تمامی رخداد های پارکینگ با توانایی فیلتر شدن آنها بر اساس تمامی کلاسه های اتفاقات موجود می باشد.

3-6          تابلو های هوشمند شهری نمایش وضعیت پارکینگ

          جهت سهولت استفاده از خدمات پارکینگ امکان نصب تابلو های هوشمند نمایشگر وضعیت پارکینگ در سطح شهر موجود می باشد، تابلو های نزدیک به ورودی پارکینگ وضعیت جایگاه های خالی را با تفکیک طبقات نمایش می دهند و همچنین امکان نصب تابلو هایی با فاصله های بیشتر و نمایش تعداد کلی جایگاه های خالی موجود می باشد. لازم به ذکر است کلیه تابلو های هوشمند جهت برقراری ارتباط با سیستم کنترل مرکزی هوشمند پارکینگ از امواج رادیویی استفاده کرده و به سیم کشی دیتا جهت نمایش اطلاعات نیاز ندارند.

3-7          یکپارچکی سیستم

          تمامی امکانات و خدمات سیستم پارکینگ هوشمند، توسط یک سیستم مدیریت متمرکز کنترل شده و در هنگام بروز رخداد هایی از قبیل آتش سوزی، زلزله و شرایط ویژه امنیتی، هماهنگی میان این تجهیزات یکپارچه مدیریت بحران را به راحتی میسر می سازند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

خانه هوشمند هیووا

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

هوشمند سازی، پارکینگ هوشمند ، RTLS ، فیبارو، سیستم موقعیت یاب بیمرستانی، هوشمند سازی پایانه ها

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات