کالای برق و مهندسی صنعت بخش(شاکری)

پنل خورشیدی - شارژکنترلر - اینورتر, کلیه ی ابزار اندازه گیری دقیق, چراغ های کمپ

rohs چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اگر هنگام خرید به جعبه محصولات سخت افزاری دقت کنید، حتماً لوگویی با عنوان RoHS Compliant بر روی آن مشاهده خواهید کرد. تقریبًا اکثر قطعات سخت افزاری و حتی الکترونیکی از این استاندارد استفاده می کنند. اما واقعاً RoHS چیست و به چه منظور بکار می رود؟

RoHS چیست؟

RoHS سرنام عبارت Restriction of Certain Hazardous Substances می باشد. در واقع این عبارت معرف قانونی است که در اروپا وضع شده و بر اساس توافقات، وجود 6 ماده خطرناک برای سلامتی انسان و طبیعت را در محصولات الکترونیکی و خصوصاً قطعات کامپیوتری منع کرده است. این 6 عنصر عبارتند از: کادمیوم، جیوه، کرومیوم، PBB ، BDE و سرب.

RoHS Compliant را با نام Lead-Free نیز می شناسند. البته عبارت اول مفهوم کاملتری را مورد توجه قرار می دهد. این قانون از تاریخ اول جولای 2006 به مرحله اجرا در آمد و از آن تاریخ تمامی محصولاتی که فاقد گواهینامه RoHS Compliant بودند بازار فروش خود را در اروپا مسدود شده یافتند. به همین دلیل سازندگان تجهیزات الکترونیکی موظف شدند عناصر ذکر شده را از محصولات خود حذف کنند تا بدین ترتیب بتوانند اجازه فروش در اروپا را کسب کنند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کالای برق و مهندسی صنعت بخش(شاکری)

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

پنل خورشیدی - شارژکنترلر - اینورتر، کلیه ی ابزار اندازه گیری دقیق، چراغ های کمپ، چراغ های نگهبانی، چراغ های اضطراری ، کلیه ی محصولات دی پی، باطری های خورشیدی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات