گروه مهندسی و بازرگانی "کنترل تکنیک دوار"

اینورتر, Inverter, درایو

بهینه سازی مصرف انرژی در كمپرسورها با استفاده از کنترل دور موتور

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
امروزه صرفه جوئي انرژي الكتريكي تنها از ديدگاه اقتصادي آن مورد توجه قرار نمي گيرد، بلكه آثار زيست محيطي آن نيز روز بروز اهميت بيشتري پيدا ميكند. از اين رو صرفه جوئي انرژي به معني حفاظت از محيط زيست است.

بيش از 65% انرژي الكتريكي، در صنايع، در موتورهاي الكتريكي مصرف مي
شود . فن ها ، پمپ ها و كمپرسورها بارهاي اصلي موتورهاي الكتريكي هستند . يكي از راههاي كاهش انرژي مصرفي در موتورهاي الكتريكي مخصوصا در كاربردهايي نظير پمپ ، فن و كمپرسور استفاده از درايو  ( اينورتر يا كنترل دور ) مي باشد .
در كنار ماموريت اصلي درايوها كه همان تنظيم دور موتور است ، مزاياي بيشمار ديگري نيز عايد ميگردد . كه صرفه جوئي انرژي يكي از اين مزايا است . استفاده از کنترل کننده های دور موتور هم در بهبود بهره وری تولید و هم در صرفه جویی مصرف انرژی - توانایی بازیافت انرژی تلفاتی در ترمزهای مکانیکی و یا انرژی تلف شده در مقاومت ترمز درایوهای معمولی به شبکه - در کاربردهای صنعتی ، علاوه بر پیامدهای اقتصادی آن ، کاهش آلاینده های محیطی را نیز بدنبال خواهد داشت .

قوانين افينيتي در كاربردهاي فن و پمپ پايه نظري صرفه جوئي انرژي ، با استفاده از درايو هستند. بر طبق اين قوانين تنها باكاهش ده درصد از دور موتور 27% در مصرف انرژي الكتريكي صرفه جوئي خواهد شد. همچنين اگر دور موتور را 20% كاهش دهيم ، بايد انتظار 49% صرفه جوئي انرژي داشته باشيم .

بايد توجه كرد كه فنها و پمپ ها عمده ترين بارهاي موتورهاي الكتريكي هستند . اينها از ادواتي نظير دمپرها و يا شيرهاي خفه كن براي تنظيم دبي استفاده مي كنند . اما اين روشها انرژي را تلف ميكنند .

عملكرد اين تجهيزات را ميتوان به راننده اتومبيلي تشبيه نمود كه براي كاهش سرعت ، در حالي كه پدال گاز را تا آخر فشرده است ، از پدال ترمز استفاده ميكند . نمونه هاي عملي متعددي از كاربرد درايو در صرفه جوئي انرژي الكتريكي وجود دارد . براي مثال شركت اطلس كوپكو با استفاده از درايو موفق شده است ، مصرف انرژي كمپرسورهاي توليدي خود را به ميزان 35% كاهش دهد .
در كنار اين دستاورد مهم اطلس كوپكو توانسته است ، با استفاده از درايو :
1)      فشار كمپرسور را با انعطاف و پايداري بيشتري كنترل نمايد
2)     جريان راه اندازي را به كمتر از 10% جريان نامي موتور كاهش دهد
3)   ضريب قدرت را به بيش از 95% برساند .
و بدين ترتيب كمپرسورهاي اطلس كوپكو نيازي به خازن اصلاح ضريب قدرت ندارند . از سال 1994 به بعد كه شرکت اطلس كوپكو اين كمپرسورها را معرفي كرده است توانسته است بازار كمپرسورهاي دنيا را تسخير كند .
در کاربردهایی نظیر پمپ و فن استفاده از درایوها تا 50% در کاهش مصرف انرژی موثر است .

شركت مهندسي و بازرگاني سروپايش با سالها تجربه در اجراي راه حلهاي كاربردي درايو
در صنعت هواي فشرده و CNG و همچنين پيشرو در فروش و خدمات پس از فروش انواع درايوهاي ساخت شركتهاي معتبر آسيايي و اروپايي آماده ارائه خدمات مهندسي و بازرگاني خود در زمينه Energy Saving مي باشد .
اين خدمات شامل نصب و راه اندازي انواع درايو و سافت استارت جهت راه اندازي نرم و نيز كنترل دور كمپرسورهاي اسكرو و پيستوني مي باشد .
شما مي توانيد جهت کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت این شرکت  دیدن فرمایید و یا با واحد فنی و خدمات پس از فروش این شرکت تماس حاصل فرمایید .
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

گروه مهندسی و بازرگانی "کنترل تکنیک دوار"

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

اینورتر، Inverter، درایو، Drive، سافت استارت، Soft Srarter، سرو درایو، servo Drive، سرو موتور، Servo Motor، فروش و بازرگانی، Sales، تعمیرات، Repair، آموزش، training

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 3 هفته قبل