ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

استفاده از پهپادها به جای نیروی امنیتی انسانی - قسمت دوم

همان طور که در بخش قبل گفته شد به دلیل محدودیت های موجود در استفاده از نیروی حفاظتی انسانی، بسیاری به خدمت گرفتن نیروهای امنیتی انسانی، علاوه بر مشکلات مختلف مثل بیماری، تعطیلی، دزدی و ... مشکلات دیگری را نیز بر سیستم ایجاد می کند.

به عنوان مثال استخدام نیروی انسانی برای تامین امنیت یک سازمان هزینه بسیار بالایی دارد به طوری که می تواند بخش امنیتی سازمان را با مشکلات جدی روبرو کند.

آمارها نشان می دهند که این حوزه با گردش مالی 100 درصد و حتی در برخی موارد 400 درصد مواجه می شود. این در حالی است که سایر مشاغل گردش مالی 15 درصدی خواهند داشت.

این میزان هزینه می تواند بر نیروهای انسانی، کارایی سیستم حفاظتی یا حتی رده های پایین تر تاثیر مستقیم داشته باشد.

استفاده از پهپادها به جای نیروی امنیتی انسانی

برای درک بهتر موضوع باید گفت مصاحبه، آموزش و استخدام نیروی جدید برای حفاظت سازمان ها، بسیار بیشتر از حقوق نیروی های آماده به کار در یک سال خواهد بود.

یکی از فواید سیستم های RAS این است که با کاهش چنین هزینه هایی می تواند موجب بهبود کارایی و افزایش راندمان ارگان ها شود.

به این ترتیب اهمیت استفاده از پهپادها با طراحی ویژه UAV بهتر نمایان می شود.

این پهبادها با بهره گیری از چندین سنسور قوی و پیشرفته همچون سنسور RGT، IR، Hazmat، سنسورهای حرارتی و راداری می توانند بسیار هوشمند تر از حد تصور ما عمل کنند.

چنین قابلیت هایی موجب می شود که سیستم امنیت رباتیک RAS عملکردی قدرتمند تر و بهینه تر داشته باشد.

در واقع پهپاد ها اولین جزء راهکار RAS برای حمل و اجرای ماموریت های امنیتی هستند. جزء بعدی، پایگاه کاری یا Base Station است. این بخش که محل شارژ پهپادها است، به عنوان محل فرود آن ها نیز شناخته می شود.

ویژگی مهمی که این پایگاه های کاری را از یک فرودگاه معمولی متمایز می کند، مقاومت آن نسبت به رطوبت و گرد وغبار است. در واقع یک پایگاه فرود پهپاد باید به سیستم خودکار و واترپروف، مجهز باشد.

جزء سوم و البته مهمترین بخش یک سیستم امنیتی RAS، نرم افزار آن است. شاید هر کسی بتواند یک پهباد بسازد اما طراحی یک نرم افزار هوش مصنوعی آن کار آسانی نیست!

این نرم افزار باید این قابلیت را داشته باشد که اعمال خاصی را به صورت خودکار و اتوماتیک برای گروه بزرگی از پهبادها و پایگاه های آن ها انجام دهد.

حساس ترین بخش این سیستم که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، زمانی نمایان می شود که قرار باشد از راهکار حفاظتی RAS در یک محیط تجاری استفاده شود.

در چنین شرایطی، نرم افزار سیستم باید این توانایی را داشته باشد که تمام ظرایف امنیتی لازم را هماهنگ با محیط اطراف اجرا کند.

این نرم افزار پیچیده که در حقیقت مغز سیستم محسوب می شود، متشکل از یک شبکه دسترسی به دستورهای مختلف و ارتباطات خواهد بود.

در پایان خوب است به مزایای یک سیستم امنیتی یکپارچه اشاره کنیم. سیستم امنیت رباتیک RAS با سیستم VMS یا PIMS که سیستم مدیریت اطلاعات امنیت فیزیکی است، سازگار است.

این قابلیت موجب بالاتر رفتن ارزش افزوده زیرساختهای امنیتی می گردد.

برای اطلاع از اخبار روز تکنولوژی می توانید به سایت ایده برتر مراجعه کنید.

منبع: cctvonline

استفاده از پهپادها به جای نیروی امنیتی انسانی - قسمت اول

ربات HRP-5P جایگزین نیروی انسانی در ساخت و ساز

مشکلات امنیتی دوربین مدار بسته بیسیم یا وایرلس

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات