ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

چاپ سه بعدی دو میلیارد شغل را از بین می برد - قسمت چهارم

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

یکی از مهمترین عرصه هایی که در آینده ای نه چندان دور دچار تغییرات اساسی خواهد شد، عرص ساخت و تولید است.

تکنولوژی چاپ سه بعدی مدت ها است که وارد عرصه های مختلف از جمله تولید، هنر و پزشکی شده است.

تکنولوژی چاپ سه بعدی دو میلیارد شغل را از بین می برد

در شیوه ساخت و تولید سنتی، قطعات با استفاده از فناوری تولید کاهشی ساخته می شوند.

به این صورت که ابتدا قطعات بزرگی از فلزات ساخته می شود و سپس تکه های اضافی آن تراشیده می شود تا قطعه در ابعاد و شکل اصلی خود به دست آید.

در تولید با تکنولوژی چاپ سه بعدی، شیوه متفاوتی وجود دارد. پرینت سه بعدی یک فناوری مدرن است که به افراد امکان می دهد اجسام و قطعات مورد نظر خود را با هر نوع مواد اولیه ای مثل پلیمر، فلز یا سایر مواد بسازند.

همچنین 3D Printer در انتخاب شکل و طرح قطعات نیز کاربران را آزاد گذاشته و به آن ها اجازه می دهد اشکال مورد نیاز خود را با فرم دلخواه بسازند.

مکانیزم ساخت و تولید توسط این تکنولوژی بر مبنای تولید افزایشی می باشد. به بیان بهتر پرینتر سه بعدی قطعه را با دقت میکرونی می سازد و لایه لایه پیش می رود تا به شکل نهایی دست پیدا کند.

نخستین پرینتر سه بعدی در جهان در سال 1984 و توسط چارلز هال طراحی و ساخته شده است. این پرینتر 3D بر اساس تکنیک استریولیتوگرافی کار می کند.

همان طور که گفته شد تکنولوژی چاپ سه بعدی بر اساس تولید افزایش قطعات را می سازد. تولید افزایش یک روش آسان است که به تولید قطعات همگون می انجامد.

کاربران می توانند از طریق این روش تعداد بیشماری قطعه تولید کنند و به خصوص برای ساخت قطعات در مقیاس کوچکتر، به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی نمایند.

شغل هایی که توسط پرینتر های 3 بعدی از بین می روند:

تولید لباس و پوشاک

فناوری پرینت سه بعدی قادر است انواع لباس و پوشاک را با سرعت و دقت بالا تولید کند. به این ترتیب تولید لباس با پرینتر سه بعدی باعث ایجاد شدن طرح های خلاقانه خواهد شد و لباس ها کاملا متناسب بدن بوده و به صورت سفارشی ساخته می شوند.

تولید کفش

پرینترهای سه بعدی مخصوص قادرند انواع کفش را با استحکام و مقاومت کافی بسازند. چاپگر سه بعدی باعث می شود شغل هایی مثل تولید کنندگان کفش و خرده فروشان این عرصه از بین برود.

ساخت و ساز

تنها مورد قابل تامل در حیطه چاپ سه بعدی، مواد مصرفی این نوع پرینتر است و اگر کاربران بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود برای ساخت و ساز مانند چوب، سنگ، تیغه، بتن و ... را توسط پرینتر سه بعدی بسازند، این صنعت نیز با خطر نابودی مواجه می شود.

در قسمت بعد شغلهای را معرفی می کنیم که توسط پرینترهای سه بعدی ایجاد می شوند.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آموزش متفرقه در سایت ایده برتر مراجعه نمایید.

منبع: printer3bodi

مقالات مرتبط:

نرم افزار پرینتر سه بعدی چیست ؟

انواع مواد مصرفی پرینترهای سه بعدی

آینده چاپ و پرینتر سه بعدی در بازار ایران

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات