تیردی کالا | فروش تجهیزات شیردوشی و خدمات دامپروری |

شیردوش سیار گاو, شیردوش سیار شتر, پلاک گوش گاو

چه عواملى بر راندمان شيردوشى تاثير دارند؟

عوامل اصلى كه در راندمان شيردوشى تاثير دارند:

ورود دام ها به چال شيردوش :
آخورهاى انفرادى براى هر واحد، در چال شيردوشي مى تواند مدت زمان وارد شدن دام به چال را به صورت چشمگيرى كاهش دهد. البته بايد توجه داشت كه آخورها بايد مجهز به درپوش باشند تا دام ها در حين وارد شدن به چال از آخور دام هاى ديگر خوراك نخورند و مانع ورود ديگر دام ها به چال نشوند. باز كردن و بستن درب هاى ورودى و خروجى در چال شيردوش در زمان ورود دام ها تاثير مى گذارد. ميتوان با درب هاى اتوماتيك (پنوماتيك يا هيدروليك) اين اتلاف وقت را تا حد قابل ملاحظه اى برطرف نمود.

شستشو و آماده سازى دام:
دام هاى كثيف به صورت ميانگين تا 16 ثانيه مدت زمان آماده سازى و به طور كلى تا 20 درصد راندمان دوشش را كاهش مى دهند. مناسب ترين راه حل، اسپرى هاى آب نصب شده در سالن انتظار است.
البته بايد بعد از خيس كردن پستان دام زمان مناسبى را براى خشك شدن آن اختصاص داد. چراكه اگر در حين نصب خرچنگي سينه دام خيس باشد، در بلند مدت تاثير منفى بر سلامت پستان دام دارد. بعد از شستشو و خشك شدن پستان دام پس از ورود دام به چال شيردوشي، ضد عفونى پيش از دوشش، رگ زدن و نصب خرچنگى مي تواند به سرعت انجام پذيرد. كوتاه كردن يا سوزاندن موهاى دور پستان دام باعث تميزى و نظافت بيشتر دام مى شود و باعث مى شود كه كارگر شيردوش مدت زمان زيادى را جهت شستشوى پستان گاو در چال صرف نكند.
هنگاميكه اولين دام وارد چال شيردوش مى شود شيردوش بايد او را تا اولين جايگاه همراهى كند تا ديگر دام ها هم از او پيروى كرده و هر چه سريع تر در جايگاه خود مستقر شوند. شيردوش بايد به محض مستقر شدن اولين دام، شروع به انجام روش ها و عمليات شيردوشى كند چون تا واردشدن گاوها و پر شدن كامل چال مدت زمان زيادى از دست خواهد رفت.

مدت زمان تنظيم خرچنگى يا نصب مجدد :
تنظيم خرچنگى به مدل خرچنگى، وجود بازوهاى نگهدارنده، نوع شل و ميزان وزن خرچنگى بستگى دارد. نوع استقرار خرچنگى و شیلنگ شير هم در اين رابطه بى تاثير نيست. به طورى كه در چال هاى پارالل كه شیلنگ هاى شير و دوقلو از لاى پاهاى عقب دام رد مى شود، مدت زمان تنظيم كمترى نسبت به يك چال هرينگبون دارد.

زمان هاى تلف شده توسط كارگران شيردوش :
به زمان هايى اطلاق مى شود كه كارگر شيردوش، به كارهايى غير از نصب خرچنگى، تيت گارد يا كارهاى غير مرتبط به عمليات شيردوشى مشغول باشد. كارهايى از قبيل شستن چكمه، دست ها، انبار كردن اجناس یا مانند آن در زمان هاى تلف شده محاسبه مى شوند. به كارگرها بايد آموزش داد تا اينگونه كارها را در زمانى انجام دهند كه بيكارند و مى توانند به كارهاى متفرقه بپردازند. در كل براى پايين آوردن زمان تلف شده توسط كارگران، بهتر است در كنار آموزش كارگران، تعداد واحدهاى دوشنده را نسبت به كارگر شيردوش افزايش داد.

زمان هاى صرف شده جهت خروج دام از شيردوشى :
مدت زمان خروج دام از چال شيردوش با به وجود آمدن چال هاى پارالل به شدت كاهش يافته است. ولى در هنگام ورود دام به راهرو هاى برگشت، هرچه مقدار روشنايى بيش تر باشد دام راحت تر از سالن شيردوش خارج مى شود و فضاى اطراف شيردوش را خالى مى كند. بهتر است براى جدا كردن انتظار و راهرو هاى برگشت از ديواره هايى استفاده شود كه دام ها در هنگام خروج با دام هاى موجود در انتظار برخورد نداشته باشند. چون دام ها به محض ديدن يكديگر با همديگر ارتباط برقرار مى كنند و مانع خروج بقيه دام ها مى شوند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

تیردی کالا | فروش تجهیزات شیردوشی و خدمات دامپروری |

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

شیردوش سیار گاو، شیردوش سیار شتر، پلاک گوش گاو، شماره گوش گوسفند، پلاک پا شترمرغ، شماره گوش بز، فروش لاینر شیردوشی، فروش شیلنگ شیردوشی، تعمیر و سرویس پمپ خلا، دستگاه شیردوش برقی، فروش تجهیزات شیردوش وستفالیا، ماژیک شماره گوش، پنس های پلاک زنی، شیردوش سیار گوسفند

دسته‌بندی محصولات