آهن مجد فراز

مواد اولیه کارخانه های فولادی, آهن اسفنجی, آهن قراضه

سنگ آهن چیست

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سنگ آهن نوعی سنگ معدنی حاوی رگه‌های آهن است که با فرایند ذوب و احیا، آهن آن جداسازی می‌شود. سنگ‌آهن یکی از فراوان‌ترین عناصر فلزی موجود در زمین است. اکسید آن حدود ۵ درصد از پوسته زمین را شامل می‌شود. کانی‌های معدنی رایج سنگ‌آهن عبارتند از هماتیت (Fe2O3) که ۷۰ درصد آهن داشته و مگنتیت(Fe3O4) که ۷۲ درصد آهن دارد. میانگین عیار آن در یک کانی آهن حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد است، اما در رابطه با این ماده اولیه می‌توان به نکات زیر اشاره کرد :

  •  بزرگ‌ترین معادن سنگ‌آهن در جهان در کشورهای برزیل، استرالیا، چین، هند، آمریکا و ایالات متحده قرار دارند .
  •  میزان موجود سنگ‌آهن در کل معادن جهان بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تن تخمین زده می‌شود که حاوی ۲۳۰ میلیارد تن آهن است .
  •  میزان کنونی ذخایر سنگ‌آهن در جهان که آماده بهره‌برداری هستند بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تن است .
  •  سنگ‌آهن بر حسب میزان عیار آهن و مقدار مواد تشکیل‌دهنده مطلوب یا زائد آن صرف‌نظر از آهن، در کیفیت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسد .
  •  از لحاظ خواص مکانیکی، کیفیت‌های مختلف سنگ‌آهن به خاکه یا ریز دانه (اندازه ذرات با قطر کمتر از ۴/۷۵ میلیمتر)، درشت دانه (Lumb) یا اندازه ذراتی با قطر بیشتر از ۴/۷۶ میلیمتر و گندله تقسیم‌بندی می‌شوند. گندله‌ها از طریق فرآیند آگلومراسیون کانی‌های ریزدانه و کانی آهن تغلیظ شده، تولید می‌شوند و اندازه ذرات آنها ۹/۵۵ میلیمتر تا ۱۶ میلیمتر است.
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آهن مجد فراز

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

مواد اولیه کارخانه های فولادی، آهن اسفنجی، آهن قراضه، فرو آلیاژ، گندله سنگ آهن، محصولات فولادی، میلگرد آجدار، تیرآهن، شمش فولادی، کنسانتره سنگ آهن، میلگرد ساده

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات