شرکت مهندسی و ساختمانی آراد

اسکلت فلزی و بتونی, سفت کاری و نازک کاری, تاسیسات برقی و مکانیکی

راه حل براي كاهش مصرف انرژي در ساختمان

مقاله: فناوري نانو ، بهترين راه حل براي كاهش مصرف انرژي در ساختمان (بر گرفته شده از شرکت نانو عایق)

چكيده:

نفت و گاز منابع درآمد سرشاري براي كشورمان به شمار مي آيد. اگر ما بتوانيم از اين منابع به صورت درست و منطقي استفاده كنيم، كشورمان بهترين امكان را براي رشد و توسعه منظم اقتصادي خواهد داشت. در غير اين صورت يكي از بزرگترين نعمتهاي طبيعي خود را از دست داده ايم.

 

كشور ما هنوز تا اندازه زيادي براي تامين كالاهاي مصرفي مورد احتياج خود، به صادرات نفتي وابسته است . از سوي ديگر مصرف انرژي در كشور با چنان سرعتي در حال بالارفتن است كه بنابر نظر متخصصان، اگر چاره اي انديشه نشود، تا چند سال ديگر بخش بزرگي از نفت و گاز استخراجي بايد در داخل كشور مصرف گردد و سرمايه ارزي حاصل از آنها هر روز كاهش مي يابد. از اينجاست كه به اهميت مصرف درست انرژي پي مي بريم . فراموش نكنيم كه فراواني منابع نفتي در كشور ما كه ارزاني نسبي انرژي را به همراه داشته است، سبب شده كه بسياري از افراد و خانواده ها به صورت منطقي از انرژي استفاده نكنند و بخش بزرگي از اين ثروت را تلف كنند.

 

سهم مصرف سوخت در ساختمان ها حدود 40 درصد از سوخت كشور مي باشد كه در مقايسه با ساير بخش ها نظير حمل و نقل، صنعت و كشاورزي، سهم قابل ملاحظه بوده و از اين نظر بسيار حائز اهميت مي باشد.

 

صرفه جويي در مصرف انرژي به دليل كاهش هزينه ها و نيز حفظ محيط زيست حايز اهميت بسيار است. عايق كاري ديوارها و سقف ، عايق كاري حرارتي لوله هاي رفت و برگشت، عايق كاري حرارتي كانال هاي هوا و عايق بندي حرارتي منابع دو جداره و منابع انبساط نقش قابل توجهي در ميزان مصرف انرژي در ساختمانها داشته و اغلب بهترين انتخاب براي بهبود عملكرد حرارتي ساختمانهاي موجود است.

 

پيشرفت دانش بشر در دهه گذشته و توسعه علوم و فناوري هاي جديد به ويژه فناوري نانو باعث حل بسياري از مشكلات از جمله مصرف انرژي در ساختمان ها گرديده است. با توجه به نامگذاري سال 1388 به نام سال اصلاح الگوي مصرف ، در اين مقاله مشكل مصرف انرژي در ساختمان ها بررسي گرديده و فناوري نانو به عنوان بهترين راه حل براي اين حل اين مشكل براي هميشه معرفي مي شود.

 

كلمات كليدي:

مصرف انرژي ، اصلاح الكوي مصرف ، عايق كاري ساختمان ها ، فناوري نانو ، پوشش هاي نانو ساختار ، رنگ نانو عايق

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مهندسی و ساختمانی آراد

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

اسکلت فلزی و بتونی، سفت کاری و نازک کاری، تاسیسات برقی و مکانیکی، عایق حرارتی و صوتی و رطوبتی، دکوراسیون داخلی و نقاشی، و کلیه عملیات ساختمانی به صورت کلی و جزئی، با استفاده از جدیدترین مصالح و استاندارها

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات