کارخانه تولید پتو سربازی شکوفه ، نمدی و مینک ( نماد مشهور...

پتو سربازی یا نظامی, پتو شکوفه, پتو نمدی

تعیین مقدار پشم و پنبه در یک مخلوط

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مقداری از پارچه ی مخلوط پشم و پنبه به ابعاد 2 در 3 سانتی متر مربع را از پارچه ی خام جدا می کنند پارچه را به مدت 45 دقیقه در درون یک آون با دمای حدود 100 درجه ی سانتی گراد قرار می دهند. پارچه را از آون خارج می کنند و در درون دسیکاتور قرار می دهند تا دمای آن به دمای محیط برسد پارچه را از دسیکاتور خارج می کنند و بلافاصله آن را با ترازوی دقیق وزن می کنند. پارچه را در داخل یک بشر 250 سی سی که حاوی اسید سولفوریک 75 درصد در دمای محیط می باشد، قرار می دهند بعد از 45 دقیقه پارچه را از بشر خارج می کنند و آن را با آب آنقدر می شویند که اسید و الیاف پنبه ی باقی مانده بر سطح پارچه به طور کامل جدا شود.

قسمت باقی مانده ی پارچه را بر روی شیشه ی ساعت قرار داده و آن را در داخل آون با دمای حدود 100 درجه ی سانتی گراد به مدت یک ساعت قرار می دهند تا پارچه به طور کامل رطوبت خود را از دست بدهد.

پس از طی زمان یک ساعت پارچه را در درون دسیکاتور قرار می دهند تا بدون جذب رطوبتی خنک شود. پارچه ی باقی مانده را پس از خنک شدن با ترازوی دقیق توزین می کنند و از فرمول مشخصی درصد های دو مخلوط پشم و پنبه را محاسبه می کنند.

رنگرزی کالای مخلوط پشم و پنبه به روش یک حمامی

در رنگرزی مخلوط پشم و پنبه به روش یک حمامی، چون هر دو رنگ به طور همزمان بر روی دو لیف تاثیر می گذارد و از طرفی مناسب است که هر رنگ فقط روی کالای مربوط به خود اثر بگذارد مشکلی به نام لکه گذاری به وجود می آید در مشکل لکه گذاری یک ماده رنگزا به طور نایکنواخت، قسمت هایی از الیاف دیگر را رنگ می کند و این رنگ مشکلاتی را برای رنگ اصلی لیف به وجود می آورد. لازم است رنگزا هایی انتخاب شود که حداقل لکه گذاری بر روی کالا مخالف در مخلوط داشته باشند. اگر عمق رنگ در بخش پنبه ای کمتر از بخش پشمی باشد، حرارت را به 50 تا 60 درجه ی سانتی گراد می رسانند که در این شرایط دمایی، رنگزا جذب پنبه می شود و رنگزایی هم مجددا از پنبه به داخل حمام مراجعت نمی کند.

رنگرزی کالای مخلوط پشم و پنبه به روش دو حمامی

در رنگرزی مخلوط پشم و پنبه به روش دو حمامی اغلب از رنگزا های اسیدی برای پشم و از رنگزا های مستقیم برای پنبه استفاده می شود. ابتدا بخش پشمی مخلوط با رنگزای اسیدی لولینگ در یک حمام جدا رنگرزی می شود سپس در حمام دیگری جزء پنبه ای مخلوط در درجه حرارت پایین تر با رنگزا های مستقیم مخصوص، رنگرزی می شود. جهت جلوگیری از جذب رنگزا به وسیله ی بخش پشمی از مواد مخصوصی مثل Lyocol HW استفاده می شود در مرحله ی دوم با توجه به L:R معادل 40:1 و درصد و وزن جزء پنبه ای در کالای مخلوط ، مایع رنگرزی را آماده می کنند و در حمام میریزند و رنگرزی را انجام می دهند در پایان رنگرزی دو بخش مخلوط، کالای مخلوط رنگرزی شده را شستشو می دهند.

حمام رنگرزی را با مواد کمکی و رنگزا در دمای 40 درجه ی سانتی گراد آماده کنید مقدار 4 گرم کالای مخلوط پشم و پنبه را در درون حمام قرار دهید. دمای حمام را طوری افزایش دهید که ظرف مدت 30 دقیقه، دمای حمام به دمای جوش برسد. رنگرزی را در دمای جوش بر حسب شید رنگزا بین 15 تا 60 دقیقه ادامه دهید تا هیچ رنگزایی در پساب مشاهده نشود پس از خاتمه ی رنگرزی، کالا را از حمام خارج کنید و شستشو دهید.

جهت تعیین ثبات رنگ در برابر شستشو بر طبق استاندارد، یک تکه پارچه ی سفید رنگ نشده که اغلب از جنس همان پارچه ی رنگی می باشد و یک پارچه ی همراه دیگر نیز بر طبق جداول استاندارد برای هر جنسی انتخاب می گردد و یا یک پارچه ی استاندارد همراه مولتی فایبر(چند جنسی) را بر روی پارچه ی رنگ شده می دوزند و هر دو پارچه ی رنگی و مولتی فایبر سفید را در محلولی استاندارد شامل آب مقطر، صابون مخصوص و کربنات سدیم با درصد معین قرار می دهند و تحت شرایط زمانی و دمایی که برطبق استاندارد می باشد، آزمایش را شروع می کنند. پارچه ی همراه نمونه ی تک جنسی، پارچه ای با بافت ساده، بدون هیچ تکمیل شیمیایی زاید و مواد سفید کننده ی نوری می باشد اگر پارچه ی مولتی فایبر در دسترس نباشد یکی از پارچه ها از جنس نمونه ی رنگرزی شده ی مورد آزمون و پارچه ی دیگر را مطابق جدول معین انتخاب می کنند. در مورد پارچه ی مخلوط، یکی از پارچه های همراه باید موافق با جنس غالب تر و دیگری از جنسی که مقدار آن کمتر است، انتخاب شود هدف از قرار دادن نمونه ی همراه سفید، ارزیابی میزان لکه گذاری نمونه ی مورد آزمایش می باشد.

پارچه ی همراه چند جنسی با توجه به دمای مورد استفاده به دو دسته ی DW و TV موجود می باشند. از پارچه ی چند جنسی همراه استاندارد نوع DW که در نوار پارچه ای آن دی استات سلولز و پشم نیز می باشد، برای آزمون های در دمای 40، 50 و در موارد خاص تا 60 درجه ی سانتی گراد استفاده می شوند ولی از پارچه ی چند جنسی همراه استاندارد نوع TV که جنس پشم و استات را در نوار پارچه ی بافته شده ندارند برای آزمون های خاص در دمای 60 تا 95 درجه ی سانتی گراد استفاده می شوند. محلول و کالا ها در طول آزمایش از طریق مکانیکی در حرکت می باشند پس از آزمایش در زمان و دمای استاندارد تعیین شده، پارچه ها را آبکشی و خشک می کنند و در خاتمه ی آزمایش مقدار لکه گذاری رنگ بر روی پارچه ی سفید و هم چنین میزان کاهش رنگ پارچه و تغییر رنگ آن با اسکیل ها یا مقیاس های لکه گذاری و تغییر رنگ (معیار های خاکستری) یا به صورت دستگاهی اندازه گیری می شوند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کارخانه تولید پتو سربازی شکوفه ، نمدی و مینک ( نماد مشهور...

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

پتو سربازی یا نظامی، پتو شکوفه، پتو نمدی ، پتو مینک، پتو مسافرتی، پتو خاکی یا شتری یا گردویی، نخ پتو، تشک و لحاف مسافرتی یا خوابگاهی، بالش و جا رختخوابی، پتو سربازی شکوفه، پتو ژله ای، حصیر پلاستیکی، چفیه، شمد یا روانداز، پتو نمدی ببری یا پلنگی، پتو سربازی ساده

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات