روز خوب

چای ایرانی, چای سبز

چای ماچا ، اسپرسوی دنیای چای

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اسپرسوی دنیای چای

ماچا با رنگ درخشان و سرشار از آنتی اکسیدان ، روز به روز در گرداگرد جهان در حال محبوب تر شدن است. این چای سبز ، بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. از چای ماچا به دیلیل طعم بسیار قوی و قابلیت ایجاد شادابی ، به عنوان اسپرسوی دنیای چای ، یاد می شود.

 

خلاصه تاریخچه

خواستگاه پودر ماچا به سلسله تانگ در چین باز می گردد . در آن دوران استفاده از پودر چای بسیار در چین بسیار رواج یافت . ماچا توسط راهبان بودایی که به چین سفر کرده بودند به ژاپنی ها معرفی شد. این پودر سبز درخشان سپس به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ ژاپن تبدیل شد.مراسم چانوی یکی از معروف ترین مراسم چای در جهان است.هم اکنون بهترین گیاهان چای در منطقه یوجی ژاپن پرورش داده می شوند تا محصول ماچا پدید آید.

روش تولید

ماچا رنگ سبز بسیار براقی دارد. این رنگ حاصل قرار گرفتن گیاه چای در سایه مصنوعی ، درست چند هفته قبل از برداشت است. در حقیقت با این روش گیاه کلروفیل بیشتری قبل از برداشت ، تولید می کند. پس از برداشت محصول ، برگ های چیده شده ، بخار پز و سپس خشک می شوند. در نهایت ساقه ها و آوند ها را جدا می کنند. سپس این برگها (معروف به “tencha” ) در یک آسیاب مخصوص متشکل از دو صفحه گرانیتی ، تبدیل به پودر سبز رنگ درخشان می شوند.خرد کردن ۳۰ گرم ماچا می تواند تا یک ساعت زمان ببرد!

برای خواندن کامل این مطلب به مقاله چای ماچا در وبلاگ روز خوب کلیک کنید.

http://ruzekhub.com/%da%86%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%a7%da%86%d8%a7-%d8%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d8%b1%d8%b3%d9%88%db%8c-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7%db%8c-%da%86%d8%a7%db%8c/

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

روز خوب

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

چای ایرانی، چای سبز

نوع مالکیت:

تعاونی

دسته‌بندی محصولات