صــــــنـــایــــع ســــلـــولــــزی رویــــــش

سینگل فیسر سفید, سینگل فیسر کرافت, سینگل فیسر لاینر

تولید ورق کارتن( سینگل فیس)

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

از یونیت های مهم  و اسا سی  در خط کروگیت single facer   می باشد که یک لایه کاغذ  فلوتینگ را پس از کنگره کردن به یک لایه  لاینر می چسباند  و در نها یت  یک محصول  دو لایه  را  تولید می نماید .
این محصول بد ست  آمده  از  ماشین  سینگل یا  کارتن  دو  لایه نامیده  میشود.
سایز ریز یا درشت  بودن کنگره  را  در اصطلاح  نای  می نامند .
و به  ترتیب  از شماره  درشت۱- a فلوت  .۲- cفلوت   ۳-b فلوت  ۴ – e فلوت   ۵- f فلوت  می نامند .که  خود  نا ی  کنگره های نامبرده  شده  هم  بعضا  ریز  یا درشت  میباشند  . مثلا  af  ریز نزدیک  به  cf  در شت میباشد  . نمونه  ef  مثل  کارتن خرما   و ff در جعبه های  فا نتزی  مثل   ادکلن  را میتوان نام  برد .خود محصول دو لایه در بسیاری  از  کارها  نظیر کارهای  لمینتی که یک لایه پوستر ( عکس) به دو لایه  کارتن می چسبد مورد استفاده دارند . مثل بسته بندی  لوازم کوچک خانگی  یا نظیر جعبه ادکلن مورد مصرف دیگر این کارتنها ی دو لایه  استفاده  بین اجناس داخل جعبه ها جهت محافظت از آنها میباشد .مثل پیچیدن آنبه دور لامپ مهتابی  یا گذاشتن آن بین  ظروف چینی یا استفاده  از آنها در زیر کارتنهای جوجه  بعنوان  کفی و نظایر  آنها .
حتی بعضا بعنوان  تزئینا ت  نیز از این کارتنها استفاده میشود  وبعد از نصب  بر روی دیوار  یا سقف  یا و……رنگ شده وجلوه خاصی دارد .
باید توجه داشته باشید هر چقدر سایز کنگره ها  درشت تر باشد مقاومت عمودی آنها نیز بیشتر خواهد شد.
زیرا در کنگره های درشت تر کاغذ فلوتینگ بیشتری مصرف شده  که کاغذ بیشتری کنگره میشود و کارتن از مقاومت بیشتری بر خوردار خواهد شد.
ودر صورت عدم استفاده  در موارد بالا وامثال آنها جهت تولید  ورق  به  سمت  دیگر  خط  تولید کارتن انتقال می یابد .
سیلندر ها ی ماشین سینگل فیسر بجز سیلندر چسب  و چسب گیر و غلطکهای  راهنما ی  کاغذ دارای  حرارت  بوده و چسب استفاده  شده در این دستگاه توسط حرارت به نقطه  ژله رسیده و کاغذ را می چسباند و رطوبت مازاد  در کاغذ ها و چسب تبخیر  شده  و محصول آماده  مرحله بعد می شود .فقط در مورد سیلندر های کنگره ای که ساکشن از داخل سیلندر توسط سوراخهای که داخل شیار ها وجود دارد  انجام میشود .
و فاقد   soction  box هستند این  سیلندر نیز میتواند بدون داشتن حرارت در داخل خود انجام وظیفه نماید .
سینگل فیسرها  را  از روی  max عرضی که میتواند  تولید نماید  و نا ی آن  و مدل  ونام دستگاه  مثل  bf   ۱۶۰  ISO WA     یا   CF   BHS  ۲۴۰    می شناسد.                                                                                    
این ماشین می تواند دارای سیستم  ساکشن  فن  برای  هدایت درست  مسیر  حرکت  کاغذ  فلوتینگ  و حفظ فرم اصلی آن در کنگره باشد  .که به آن Finger  Less  گفته  میشود .
یا برای انجام این کار از تیغه های  برنجی  با آلیا ژ سخت کاری شده  که حالت  فنر یت  داشته باشد یعنی  Finger tipe  گفته میشود  . البته  سیستم فینگر تایپ  قدیمی  بوده و منسوخ شده  است. فقط این  سیستم در ماشین های  قدیمی  مشاهده می شود .که مشکلاتی را نیز به همراه  دارد
که از ان جمله میتوان  به اسیب دیدن  و مستهلک شدن  سریع فینگر ها  وتو قف جهت  تعویض و تنظیم  آنها نام برد .
این ماشین در حا لت  نر ما ل  می بایستی  دارای آیتمهای حیاتی  نظیر داشتن حرارت لازم در سیلندر ها   داشتن فشار لازم در پرسها ( هوای فشرده در صورت پنو ماتیک بودن  پرسها  _ فشار لازم  روغن در صورت  هیدرولیک بودن آن و… )
جهت داشتن فشار لازم برای تولید  سالم همچنین چسب سالم و فاسد نشده ( چون چسب یک ماده  غذایی است وممکن است فاسد شود .  )
چسب  فاسد نشده  با فرمول صحیح.
و ریگلاژ منا سب  جهت  تولید  سالم باشد .
جنس سیلندر های  این  ماشین خصوصا  سیلندر های کنگره  سخت  کاری شده میباشد. وباید توجه داشته باشیم که عبور اجسام سخت وفلزی  وحتی شن ریز ها میتوانند به این سیلندر ها اسیب برساند .
پس جهت سالم ماندن  انها باید مواظب  باشیم  اجسام  سخت از ان عبور  نکند .
همچنین از فشار های اضافی  وغیر ضروری جکها  به سیلندر ها باید  بپرهیزیم  وبه روان  کاری و سیستم  لوبریکیشن غلطکها  غافل  نشویم  که مدت زیادی  دستگاه سالم  با کار ارایی بالا داشته  باشیم.

معرفی اجزء مختلف دستگاه SingLe   facer
1. سیلندر کنگره بالا : این سیلندر در ماشین  fnger Less  بدون شیارهای فینگر بوده و بعد از دوش بخار shower         در مسیر کاغذ فلو تینگ  قرار دارد . این سیلندر دارای جک بوده  و فشار آن قابل تنظیم   می باشد . وکلا موقیعت این سیلندر در صورت  نیاز نسبت به موقیعت سیلندر کنگره پایین  قابل تنظیم  میباشد  تا شیارهای گام فلوت  کاملا منطبق با هم باشند ..

2. سیلندر کنگره پایین :این سیلندر  در ماشین  با سیستم fingerLess  دارای  sucktion وsucktion fan   وsucktion  bolwer  میباشد  .تا با مکیدن  هوا  از داخل شیار هایی  که درون خود دارد  کاغذ فلوتینگ  را ضمن  هدایت در  مسیر درست حرکت  خود  قرار دهد و اجازه  ندهد کاغذ از فرم اصلی  خود خارج  واز داخل  شیار های کنگره که قالب  اصلی جهت فرم دهی کاغذ میباشد  خارج شود .

3.  pressure Roll: پرشر رول (سیلندر پرس ) نیز همچون سیلندر کنگره دارای  حرارت میباشد و عدم وجود  حرارت  لازم  در این  سیلندر باعث نچسبید ن  لاینر به فلوتینگ  میشود.
معمولا یک تیغه برنجی  روی این سیلندر نصب شده که مرتبا  چسبهای  منتقل شده  روی سیلندر و دیگر نا خالصی ها را  پاک می کند تا  رد آن بر روی محصول باقی نماند.

4. سیلندر چسب  gLue  roll  :این سیلندر  چسب  را از تشت چسب  برداشته  وبه کاغذ  فلوتینگ  انتقال  می دهد  و سرعت خطی این سیلندر  ۲ در صد  کمتر از  سرعت ماشین می باشد.
5. سیلندر چسب گیر :
این سیلندر در جهت موافق سیلندر چسب می چرخد و بدون عاج وصاف  و براق میباشد که کار اصلی آن گرفتن مازاد چسبی است که سیلندر عاج دار چسب  از تشت چسب برداشته است .
بر روی این سیلندر این سیلندر پاک کن لاستیکی یا برنجی نصب شده است  که کار این تیغه پاک و تمیز کردن غلتک چسب گیر می باشد  فشار این تیغه پاک کن  در حدی باید باشد که هیچگونه سفیدی از رنگ  چسب بعد از عبور از تیغه مشخص نباشد ولی میزان کمی رطوبت روی آن ملموس بوده وکاملا خشک نباشد .

6. دوش  بخار  (Shower ) :
از دیگر  امکانات  موجود در دستگاه سینگل فیسر  می باشد که جهت  انتقال  رطوبت  به کاغذ فلوتینگ  مورد استفاده است.
Suction  Box.7
محفظه ای است که روی سیلندر شیار دار کنگره پایین نصب شده و کار اصلی آن هدایت  درست جریان مکش هوا از داخل شیار های روی کنگره است  واین کار را با ساکشن و چسباندن کاغذ فلوتینگ  به شیار های  گام کنگره انجام میدهد  که این عمل باعث می شود که کاغذ فرم و شکل اصلی خود را پس از کنگره شدن از دست نداده  تا در نهایت به کاغذ لاینر چسبیده  واز دستگاه خارج شود.

8.  گپ های  تنظیم کنگره :
این گپ ها که در محل اتصال یا تا قان کنگره ها وحتی بعضی از سیلندر های پرشر رول قرار دارند بصورت پیم های Eccentric  بوده و زمانی که داخل سوراخ بدنه ماشین می چرخند کل یاتاقان و متعاقب آن سیلندر کنگره را جابجا نموده وباعث می شود نسبت به کنگره پایین که دارای یاتاقان ثابت میباشد تغییر مکان داده تا گام کنگره با هم موازی شده و فشار نوک قله کنگره به کناره های شیار در کنگره پایین نبوده  و فشار نری و سادگی شیارها در تمام قسمتها ی تماس با هم تقسیم شوند .

9.  تشت چسب :
این تشت محل تزریق چسب به سیلندر عاج دار چسب بوده وهمیشه در ضمن تولید میبایستی تا سطحی از آن که بتواند سیلندر چسب را تغذیه نماید پر از چسب باشد واز متعلقات آن گونیای چسب میباشد که در زمان تولید در دوطرف سیلندر وداخل چسب نصب شده وفقط سطحی از تشت چسب اجازه پر شدن از چسب میدهد که کاغذ کنگره نیاز دارد واین شرایط خصوصا در سایز های کوچکتر از Max عرض ماشین اهمیت بیشتری دارد.

10. عایق حرارتی انتهای چسب :
این عایق بصورت محفظه ای میباشد که در آن آب جریان دارد واز یک سمت آب وارد شده واز سمت دیگر خارج می شود .تا مانع تاثیر گذاری حرارت سیلندر پرشر رول Pressure  roll به تشت چسب شود اگر این عایق در تشتهای چسب فعال نباشد چسب داخل تشت از سمت پرشر رول از حرارت آن سیلندر تاثیر گرفته وژله میشود و فضای زیر سیلندر چسب را میگیرد ومانع میشود که سیلندر چسب براحتی از چسب تغذیه شود جهت بهروری از آب وجلوگیری از مصرف زیاد آب باید یک لوپ کامل آب ساخته شود وآب داخل این سیستم چرخیده وبعد در رادیاتور خنک شود ومجددا به داخل ماشین فرستاده شود واین کار از نظر اقتصادی نیز در دراز مدت مقرون به صرفه می باشد واز هدر رفتن مقادیر زیادی آب جلوگیری می نماید.
  11. کانوایر های بالای ماشین Single facer  :
این کانوایرها در روی ماشین قرار گرفته وکار بالا بردن محصول تولید شده در ماشین را به روی پل انجام می دهند .
سرعت کشیدن این کانوایرها حدود  ۱۰ در صد بیشتر از سرعت خطی ماشین میباشد که در صورت نیاز مازاد سینگل تولید شده را بتواند به راحتی بالا کشیده واز این کار عقب نماند .
فشار این تسمه ها به همدیگر قابل ریگلاژ بوده ودر صورت سخت بودن بیش از حد نیاز روی محصول تاثیر گذاشته وفلوت کنگره در محصول له میشود .
تسمه های این کانوایرها توسط منگنه به هم متصل میشود که در صورت بر آمده بودن دوخت منگنه وسیم داخل میتواند محصول را زخمی یا پاره نماید که در زمان تولید می بایستی  این موارد کنترل شود.

12.  غلطک راهنما :
این غلطک جهت هدایت وتماس بیشتر کاغذ با سیلندر های حرارت در نظر گزته شده است .هر گونه ناخالصی و چسب  یا ….. که به این غلطک چسبیده باشد  به قطر  ان افزوده  وباعث  پاره شدن کاغذها خواهد شد.

13.  تیغه های  Finger :
این تیغه ها از آلیاژ های نرم مثل آلومینیوم  برنج  یا گالوانیز میباشد که باید سخت کاری شده باشد تا حالت فنریت داشته باشند .استفاده از آلیاژهای ساده ونرم مثل برنج معمولی منطقی نمیباشد .چون به راحتی خم شده و فرم اصلی خود را از دست میدهد . وپس از مدت کوتاهی غیر قابل استفاده خواهد شد.
کار اصلی این تیغه ها :
  1. تمیز کردن شیارهای مسیر مکش هوا توسط ساکشن فن میباشد تا کاغذ از سمت مخالف به سیلندر کنگره چسبیده واز فرم اصلی خود خارج نشود ومسیر اصلی خود را برای تولید سیر نماید .
  2. جدا کردن کاغذ کنگره ولاینر را پس از بهم چسبیدن از سیلندر کنگره .
این تیغه ها در صورت فرسوده شدن و درست انجام ندادن وظیفه خود می بایستی تعویض شوند تا اشکالی در تولید بوجود نیاید.
  14. کانوایر های  افقی :
این کا نوایر ها محصول تولید شده وگذر کرده از کانوایرهای روی سینگل فیسر را به سمت جلو در مسیر تولید هدایت کرده و با توجه به اینکه سرعت خطی این کانوایرها تقریبا ۵۰% کمتر سرعت خطی سینگل فیسر می باشد  باعث لفافه شدن محصول به روی هم می شود .
که این کار باعث می شود هوا داخل محصول جریان داشته باشد  ومقدار زیادی از بخار موجود در آن پس داده شود این عمل در پایین آمدن رطوبت در محصول مهم بوده ودر صورت انباشته شدن زیاد محصول به روی هم باعث می شود رطوبت آن براحتی از آن خارج نشود.

15.  مسیر برگشت چسب :
این مسیر داخل تشت چسب بوده وجهت برگشت چسب مازاد در دستگاه  می باشد . می بایستی همیشه تمیز بوده تا چسب مازاد دستگاه براحتی تخلیه شود .

16.  محل تماس کاغذ با سیلندر چسب :
در این محل سیلندر چسب با کاغذ فلوتینگ کنگره شده تماس داشته وچسب را به آن منتقل می نماید .فاصله سیلندر چسب نسبت به کنگره از آن جهت اهمیت دارد که در صورت دور بودن از کنگره چسب براحتی به کاغذ منتقل نخواهد شد.

17.  فاصله بین سیلندر چسب و سیلندر چسب گیر بدلیل آنکه محل عبور چسب برای تولید و مصرف ماشین می باشد اگر این فاصله کم باشد چسب کمتری به کاغذ منتقل خواهد شد و اگر این فاصله بیشتر شود چسب بیشتری به کاغذ منتقل می شود  و در واقع کم یا زیاد بودن این میزان  بار چسب را مشخص می کند.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

صــــــنـــایــــع ســــلـــولــــزی رویــــــش

سمنان، گرمسار

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش

خدمات/محصولات

سینگل فیسر سفید، سینگل فیسر کرافت، سینگل فیسر لاینر، سینگل فیسر ایرانی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات