نیک لیزر تولید،فروش،اجاره دستگاههای لیزر،پوست،مو و زیبایی

محصولات پوست و مو, لیزر, زیبایی

چربی قهوه ای چیست؟تفاوت چربی سفید و چربی قهوه ای چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

چربی قهوه ای و چربی سفید :

چربی قهوه ای که حداقل کمی در بدن همه ما وجود دارد و برخلاف چربی معمولی (سفید) که کالری را در خود ذخیره می کند. سلول های این نوع چربی که اشباع از میتوکندری هستند انرژی را سوزانده و گرما تولید می کنند.

افراد دارای شاخص توده بدنی کمتر (BMI) چربی قهوه ای بیشتری دارند. (نقش بالقوه این چربی در سوخت و ساز بدن انسان بالغ است.)

این نوع چربی به عنوان پوشش حرارتی داخلی به گرم نگه داشتن خون آنها کمک می رساند زیرا این چربی خون را از اندام سرد به قلب و مغز باز می گردد. در واقع این چربی در جاهای نامتعارف بدن یافت می شود. مثلا گردن، شانه و بعضی وقت ها در سینه ها

دانشمندان پس از چندین سال تحقیق به این موضوع دست یافته اند که کالری ناشی از ذخایر قهوه ای با سهولت بیشتری نسبت به چربی سفید برای تولید انرژی سوخته می شوند و نکته جالب تر این است که بافت قهوه ای با سرعت بالاتری کالری را در قیاس با چربی سفید می سوزاند چرا که این نوع چربی توسط میتوکندری احاطه شده است.

به عبارتی چربی قهوه ای نوع خاصی از چربی است که وقتی سردتان می شود فعالیت خود را آغاز می کند.

تغذیه بیش از حد منجر به یک اختلال در پیام رسانی سلولی می شود که منجر به از دست دادن عروق خونی مجاور سلول های چربی قهوه ای می گردد. به این ترتیب اکسیژن رسانی به این سلول ها قطع می شود. این محدودیت در انتقال اکسیژن منجر به از دست رفتن میتوکندری ها در سلول های این نوع چربی شده و توانایی آنها در سوزاندن اسیدهای چرب و تولید گرما از بین می برد.

ادامه ی این فروپاشی منجر به بروز بیماری های متابولیک مانند دیابت و بیماری قلبی عروقی می گردد.

پس می توان نتیجه گرفت:

  • چربی قهوه ای به واسطه سرما فعال می شود. (پس درجه حرارات بدن خود را پایین نگه دارد)
  • پر خوری سبب تبدیل سلول های چربی قهوه ای به سفید می شود. (پر خوری نکنید برای طولانی مدت هم گرسنه نمانید. )
  • ورزش کردن موجب تحریک هورمون هایی می شود که چربی قهوه ای را فعال می کنند. (تحقیقات نشان داده چربی قهوه ای می تواند باعث کاهش قندخون شود.)

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نیک لیزر تولید،فروش،اجاره دستگاههای لیزر،پوست،مو و زیبایی

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

محصولات پوست و مو، لیزر، زیبایی، لیزر موهای زائد، اجاره الکس، دایود، پلاسما، کربوکسی تراپی، هایفو، آر اف، میکرونیدلینگ، میکرودرم، جوانسازی پوست، رنت الکس، رفع چین و چروک ، افتادگی پلک

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 6 روز پیش