ماشین سازی پدیدار (تولید کننده ماشین آلات قوطی فلزی)

دستگاه های قوطی سازی, ماشین آلات قوطی سازی, تعمیرات دستگاه های قوطی سازی

بررسی مشکلات بسته بندی مواد غذایی در قوطی های فلزی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

توجه به مطالب فنی در هر صنعتی از ملزومات آن صنعت بوده ،و رمز دستیابی به کیفیت برتر محسوب می شود ، طبیعی است که هر که بیشتر به این مهم بپردازدبه فون و فن کار بیشتر آگاهی پیدا کرده و دارای تولید ممتازتری خواهد بود .صنعت فلزی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و عنایت بیشتر مدیران کارخانجات و مسئولین کنترل کیفیت را می طلبد.در مقاله بررسی مشکلات فنی بسته بندی قوطی های فلزی مواد غذایی پاره ای از مشکلات مربوط به پوشش های روی قوطی های فلزی ارائه می شود .

تعریف ورق فلزی :

در ساخت قوطی های فلزی می توان از ورقهای فولادی و آلومینیوم استفاده نمود .ورق فولادی سیاه : ای نوع ورق از فولاد نرم کم کربن ساخته می شود که فاقد هرگونه پوشش محافظتی در سطح می باشد .

پوشش محافظ فلزی :

ورق مورد استفاده در ساخت قوطی مواد غذایی در سطوح داخلی و خارجی باید دارای پوشش محافظ فلزی مناسبی باشد انتخاب لاک مناسب برای محصول مورد نظر بسیار مهم است ،بسته به اسیدیته و ترکیب شیمیایی محصول بایستی لاک انتخاب شود .

درز جوش بدنه قوطی :

  توسط دستگاه درز جوش انجام می شود که تشکیل شده از تعدادی قرقره در امتداد با هم که  درنهایت سیم مسی را با اتصال برروی دو لبه ورق مماس کرده و از ابتدا تا انتهای ورق را به هم جوش می دهد می بایست همین جا یاداوری نمود که جوش نیز فواصلی را باید بر طبق استاندارد رعایت کند که دچار نشتی ار محل جوشها نشود .

سختی سنجی :

با استفاده از دستگاه سختی سنج می باشد که دارای درجه بندی مختلف می باشد .سختی ورقهای فولادی مورد استفاده در ساخت بسته بندی فلزی با مقیاس HR30T و یا HR15T بیان می شود .

تمپر :

مشخصه ای است که خواص مکانیکی ورق فولادی مانند سختی ،مقاومت در برابر کشش ،مقاومت در برابر تنش و غیره را نشان می دهد که هریک از این خواص به تنهایی گویای مشخصات ورق فولادی نیستند کدگذاری تمپریک نوع کد گذاری تو افقی است که در مورد ورقهای یکبار نورد شده براساس سختی راکول انجام می گیردو قابلیت شکل پذیری رانشان می دهد در مورد ورقهای دوبار نورد شده براساس حد تنش گسیختگی بیان می شود .

ترکیب آلیاژی:

ترکیب آلیاژی مختلفی در ساخت ورقهای فولادی کاربرد دارد اما باید به این نکته توجه داشت که ترکیب آلیاژی ورق نباید دارای عناصر سمی و مضر برای سلامتی انسان باشد.

قوطی دوتکه :

قوطی فلزی که از دوقسمت شامل بدنه با کف بصورت یکپارچه و سر تشکیل می شود را قوطی دوتکه می گویند . در این نوع قوطی سر به روش دوخت مضاعف به بدنه متصل می شود این نوع قوطی از کشیدن و شکل دهی ورق فلزی ساخته می شود .بنابراین بدنه و کف در این قوطی ها یک تکه هست که فاقد درز بدنه می باشد .پوشش محافظ داخلی و خارجی این نوع قوطی ها باید نسبت به سایش و شکل دهی و کشش مقاوم باشد.

قوطی سه تکه :

قوطی فلزی که از سه قسمت بدنه و سر و کفتشکیل می شود در این قوطی سر و کف به روش دوخت مضاعف به بدنه متصل می شود در این نوع قوطی ها سر و کف می توانند دارای یک قطر یکسان و یا نامساوی باشند که درز بدنه توسط جوش الکتریکی صورت می گیرد.

تعریف دوخت مضاعف :

اتصال سر و یا کف قوطی فلزی به بدنه را از طریق جفت کردن و فشردن لبه برگشته سر و یا کف و لبه خمیده بدنه (لبه فلنج)که در دومرحله انجام می گیرد ،دوخت مضاعف می گویند .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ماشین سازی پدیدار (تولید کننده ماشین آلات قوطی فلزی)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه های قوطی سازی، ماشین آلات قوطی سازی، تعمیرات دستگاه های قوطی سازی، تعمیر ماشین آلات قوطی سازی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات