آژاکس تولید کننده پیچ و مهره و استاد بولت

پیچ و مهره, پیچ شش گوش, پیچ آلن

فیلتر سپراتور آبگیر گازوئیل

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

موتور های دیزلی در واقع نوعی از موتور های احتراق داخلی هستند که از سوخت گازوئیل استفاده می کنند و دارای کاربری گسترده ای بر روی انواع ماشین آلات سنگین صنعتی، راهسازی، معدنی و کشاورزی هستند. سوخت موتور دیزل یا گازوئیل سوختی همراه با آلودگی های بسیار زیاد و در زمره آلوده ترین سوخت ها می باشد که این آلودگی ها در فاز های مختلف جامد و مایع در آن وارد شده و بخشی عمده ای از این آلودگی گازوئیل نیز از آلودگی کف مخازن منتقل می شود. از این رو بکارگیری فیلتر گازوئیل یا فیلتر سپراتور گازوئیل نقشی بسیار حیاتی در عملکرد و طول عمر اجزای موتور های دیزلی دارد.

آلودگی های گازوئیل شامل انواع دوده ها، سنگ ریزه ها، خاک و حتی در فاز مایع نیز قطرات ریز آب و روغن می باشد که ورود آنها به محفظه موتور نه تنها سبب ایجاد رسوب در قسمت سر سیلندر و بسته شدن دریچه های دود و هوا می شود بلکه آسیب هایی نیز بر اثر سایش و حرکت رینگ پیستون در داخل سیلندر بوجود می آورد و از این رو بکارگیری فیلتر گازوئیل موتور دیزل بیش از هر نوع فیلتر دیگر حتی مهمتر از فیلتر روغن موتور برای ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی و موتور های دیزل مطرح می باشد. علاوه بر آلودگی های صلب که مطرح شد وجود قطرات ریز آب در داخل گازوئیل هر چند به اجزای موتور آسیبی نمی رساند اما با اختلال در احتراق و بالخص پایین آوردن دمای احتراق راندمان و گشتاور خروجی موتور را به شدت کاهش می دهد. این در مورد ماشین آلات سنگین که نیاز به گشتاور و توان خروجی دارند اشکالاتی جدی در عملکرد را پدید می آورد.

انواع و عملکرد فیلتر گازوئیل
فیلتر های گازوئیل در انواع مختلفی تولید می شوند که فیلتر های ساده گازوئیل که بصورت قوطی و پیچی تولید می شوند، فیلتر آبگیر سپراتور گازوئیل که نسل جدید فیلتر های موتور های دیزلی با قابلیت جذب ذرات و ناخالصی های معلق در فاز مایع می باشد و فیلتر های خطی in-line از مهمترین آنها می باشند.

فیلتر های پیچی Spin-on گازوئیل موتور دیزل: پر مصرف ترین نوع فیلتر گازوئیل در دهه های گذشته می باشد که بصورت یک قوطی حاوی یک کارتریج سلولزی برای جذب و نگهداری آلاینده های جامد مورد استفاده قرار می گیرد.
فیلتر های خطی گازوئیل In-line : در واقع نوع خطی از فیلتر می باشد که در دو طرف بالایی و پایینی دارای شیر ورود و خروجی بوده و بصورت خطی در مسیر جریان سیال قرار می گیرد. دبی جریان قابل عبور از فیلتر گازوئیل نوع خطی کمتر از فیلتر های پیچی است.
فیلتر آبگیر سپراتور گازوئیل: نسل جدید فیلتر های گازوئیل علاوه بر قابلیت جذب آلاینده های فاز جامد قابلیت جذب ذرات آب را نیز دارند. فیلتر آبگیر سپراتور در قسمت بالایی و روی قوص دارای یک شیر بوده که با باز کردن ان قابلیت تخلیه آب ذخیره شده در محفظه فیلتر سپراتور وجود دارد. قابلیت های بسیار بالای فیلتر سپراتور سبب شده است در اغلب ماشین آلات صنعتی فیلتر سپراتور جایگزین فیلتر های گازوئیل سنتی شده اند.
در ساختار فیلتر های سپراتور گازوئیل اغلب علاوه بر کارتریج های سلولزی ساده که تنها به جذب و نگهداری آلاینده های صلب می پردازند از نوعی کارتریج مصنوعی نیز استفاده می شود که قابلیت بالایی در جذب و جداسازی قطرات آب که گاهی سایز میکرونی دارند می باشد.

اهمیت کاربری فیلتر سپراتور بجای فیلتر گازوئیل
از آنجایی که سوخت دیزل یا گازوئیل اغلب در ماشین آلات سنگین صنعتی بکار گرفته می شود که در این ماشین آلات نیاز به گشتاور حرکتی بسیار بالایی است بکارگیری فیلتر آبگیر سپراتور اهمیت ویژه ای پیدا می کند. بعنوان مثال بر روی ماشین آلات راهسازی مانند لودر که از توان خود برای جابجا کردن تیه های خاکی استفاده می کند یک تنش مقاومت بسیار سنگین از طرف باکت لودر بصورت نیروی بازدارنده به ماشین اعمال می شود و غلبه بر این نیروی مهاجم نییاز به توان و قدرت بسیار بالایی دارد. فیلتر سپراتور آبگیر گازوئیل با حذف ذرات آب معلق در گازوئیل سبب افزایش دمای احتراق و به دنیال آن افزایش گشتاور منتقل شده بر روی میل لنگ خواهد داشت که در نهایت توان مورد نیاز لودر یا دیگر ماشین آلات سنگین معدنی و راهسازی را تامین می کند.

فیلتر آبگیر سپراتور با برند های مختلفی تولید می شود که معنبر ترین این برند ها در سطح دنیا که بصورت برند اصلی یا OE بر روی ماشین آلات صنعتی اتصال پیدا می کنند برند های دونالدسون آمریکا، فلیتگارد آمریکا، بالدوین آمریکا، ساکورای ژاپن می باشد. برند های معتبر تر دارای تکنولوژی بالاتری در تولید فیلتر های سپراتور گازوئیل داشته نه تنها طول عمر بالاتری دارند قابلیت جذب ذرات معلق در سایز های کوچکتر را نیز دارند

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

آژاکس تولید کننده پیچ و مهره و استاد بولت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

پیچ و مهره، پیچ شش گوش، پیچ آلن، استاد بولت، پیچ و مهره گالوانیزه، پیچ و مهره داکرومات، پیچ و مهره خشکه، پیچ و مهره استیل

دسته‌بندی محصولات و خدمات