فروشگاه ساعت ایراتک

ساعت مچی, ساعت های مچی نظامی, ساعت های مچی غواصی

ساعت های مچی کرونوگراف

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ساعت های کرونوگراف و نحوه عملکرد
ساعت کرونوگراف: ساعت های کرونوگراف بر گرفته از کلمه لاتین CHRONOGRAPH (به معنای اندازه گیری فواصل زمانی) که برخی به اشتباه آن ها را ساعت های کورنوگراف می نامند به ساعت هایی اطلاق می گردد که امکان اندازه گیری بازه های زمانی را دارا می باشند. این ساعت ها با استفاده از چند موتور و صفحه های نمایش مدرج امکان  اندازه گیری و نمایش فاصله های زمانی با دقت بالا را برای شما فراهم می آورند. این خصوصیت در ساعتهای دیجیتال با نام تایمر (timer) معروف است که اکثر ما تجربه استفاده یا بر دست نمودن این ساعت ها را داشته ایم.

امروزه اسفاده از ساعت های مچی کرونوگراف به دلیل زیبایی و جذابیت های طراحی فراگیر شده اما استفاده از این مدل ساعت های مچی در جنبه های نظامی و ورزشی کاربردی تر می باشد.

انواع ساعت های کرونوگراف:


ساعت های مچی کرونوگراف در دقت های گوناگون تولید و ارایه می گردند. بسته به نوع موتور و نحوه طراحی، می توان با استفاده از این ساعت ها به صورت آنالوگ زمان را تا دهم ثانیه و  حتی صدم ثانیه به راحتی اندازه گیری نمود.

هر چه دقت این اندازه گیری بیشتر گردد ساعت مچی کرونوگراف شما از تکنولوژی پیشرفته تری برخوردار است، در دقت های بالا قطعات داخلی ساخته شده برای موتور ها از جنس طلا می باشند که منجر به بالاتر بودن قیمت نهایی ساعت مچی می گردد.

طراحی ساعت های کرونوگراف:

ساعت های کرونوگراف به طور معمول از یک صفحه اصلی به همراه 3 عقربه برای نمایش زمان و نیز دو یا سه صفحه مدرج کوچک تک عقربه برای اندازه گیری بازه های زمانی به همراه دو دگمه فشاری در بالا و پائین دسته کوک (CROWN) سود می برند. در ساعت های مدرن مصارف خاص وجود چهار صفحه کوچک مدرج نیز امکان دارد.

متداول ترین این ساعتها از دقت های اندازه گیری 1/4، 1/10، 1/20 و 1/60 ثانیه برای اندازه گیری فواصل زمانی برخورداند. در مدل های پیشرفته امروزی ساعت های مچی کرونوگراف در انواع مختلف دقت برای دقیقه ها نیز طراحی می گردند. متداول ترین اندازه گیری دقیقه ها 10، 20، 30 و 50 دقیقه می باشند.

در ساعت های طراحی شده برای مصارف خاص، ممکن است عقربه ها در حالات مختلف بسته به مُد استفاده نشانگر اجزای متفاوتی از زمان باشند. به عبارت بهتر وظایف گوناگونی برای عقربه ها در نظر گرفته شود. (به عنوان مثال در یک ساعت مچی کرونوگراف نظامی غواصی ممکن است عقربه ثانیه شمار در مُد ساعت تبدیل به عقربه عمق سنج در مُد غواصی و عقربه نمایش دهم ثانیه در مُد کرونوگراف گردد).

این امکانات و پیچیدگی های در ساعت های مچی به لطف مهندسی دقیق و ساخت حرفه ای امروزه باعث شده تا این ساعت ها با قیمتی مناسب در اختیار علاقه مندان قرار بگیرند، گرچه قیمت این گونه ساعت ها نسبت به مدل های معمولی بالاتر است. مدل های پیشرفته ساعت های مچی نظامی امروزه از موتورهای طلای اتوماتیک و کرونوگراف بهره می برند و نتیجه تولید ساعت های بی بدیل و بدون تاریخ مصرف با دقت بالا است.

در شکل شماره دو شماتیک یک ساعت مچی کرونوگراف غواصی کوارتز به همراه سنسور عمق سنج و کاربرد قسمت های مختلف را ملاحضه می کنید.

تیم ایراتک

فروشگاه ساعت مچی ایراتک

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فروشگاه ساعت ایراتک

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

ساعت مچی، ساعت های مچی نظامی، ساعت های مچی غواصی، کامپیوترهای غواصی، ساعت مچی ضد آب، ضد ضربه، ضد خش و ضد انعکاس، ساعت های مچی مردانه، ساعت های مچی زنانه، ساعت ورزشی، ساعت مچی ورزشی، ساعت مچی اِسکی، ساعت مچی خلبانی، ساعت های مچی سوئیسی، تعمیرات ساعت مچی ، ساعت مچی تیتانیومی، ساعت مچی فشن و مد روز، ساعت مچی اتوماتیک

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات