شرکت اورنگ کالا (جی پی س ، ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی ، دور...

ردیاب خودرو, ردیاب شخصی, مدیریت ناوگان

ای جی پی اس A-GPS

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ای جی پی اس (A-GPS) یا ASSISTED GPS یا به اختصار A-GPS :
سامانه ای کمکی است برای مکان یابی به کمک ماهواره های GPS (همانطور که از نام آن بر می آید). شاید شما هم هنگام خرید تلفن همراه هوشمند یا تبلت به این اسم برخورد کرده باشید. خیلی ها با دیدن A-GPS نگران می شوند که برای مکان یابی از اینترنت استفاده می شود

که صحیح نیست و وظیفه مکان یابی بر عهده گیرنده GPS دستگاه خواهد بود البته اتصال به اینترنت هم یکی از روش هایی است که A-GPS برای کمک به مکان یابی انجام می دهد. A-GPS بر روی دستگاه هایی ارائه می شود که آنتن جی پی اس دارند و وظیفه آن این است که با استفاده از امکانات دیگر نظیر ارتباط با سرویس دهنده موبایل (دکل های موبایل BTS) یا اتصال به اینترنت در موقعیت یابی تسریع ایجاد کند. اما چطور ؟ در ادامه می خوانید.

وقتی یک دستگاه موقعیت یاب جی پی اس (در اینجا یک گوشی موبایل که گیرنده جی پی اس دارد) قصد برقرای ارتباط با ماهواره های جی پی اس را می کند باید ابتدا بر اساس زمان و موقعیت تقریبی تشخیص بدهد که به کدام یک از ماهواره ها باید متصل شود. به مدت زمانی که طول می کشد تا دستگاه این شناسایی را انجام دهد زمان تثبیت اولیه (TTFF=Time to First Fix) می گویند. اینکه این زمان چقدر به طول خواهد انجامید به شرایط مختلفی بستگی دارد. برای مثال اگر دستگاه جی پی اس هیچ اطلاعات زمانی و مکانی نداشته باشد و یا در محل نامناسبی باشد این عملیات وقتگیر تر خواهد شد. به طور کلی از ۳۰ ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد تا دستگاه جی پی اس ماهواره ها را برای گرفتن دیتا انتخاب کند.
اِی جی پی اس چه می کند؟!

A-GPS با استفاده از دیتای آنتن های سرویس دهی تلفن همراه (BTS) می تواند اطلاعات زمانی و مکانی لازم برای را برای تشخیص ماهواره ها دریافت کند و به این صورت زمان تثبیت اولیه را به طور چشمگیری کاهش دهد. بسیاری از آنتنهای موبایل BTS گیرنده های جی پی اس دارند و اطلاعات دریافتی شان را در اختیار تلفنهای همراه می گذارند. همچنین با استفاده از اتصال به اینترنت دستگاه می تواند این اطلاعات را از اینترنت دریافت نموده و مکان یابی را سرعت ببخشد.

A-GPS نه تنها مکان یابی را سریعتر می کند بلکه باعث کاهش حجم فشار بر روی گیرنده جی پی اس و پردازنده گوشی شده و در نتیجه مصرف باتری را هم کاهش می دهد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت اورنگ کالا (جی پی س ، ردیاب خودرو ، ردیاب شخصی ، دور...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

ردیاب خودرو، ردیاب شخصی، مدیریت ناوگان، جی پی اس، دزدگیر ماهواره ای، جی پی اس خودرو، خرید ردیاب، دوربین فیلمبرداری چراغ قوه ای، فروش ردیاب، بیسیم، دزدگیر، قیمت ردیاب، سامانه مدیریت ناوگان، ردیاب ماهواره ای، ردیاب، چراغ قوه

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات