بازرگانی بیست پی

لاجورد, لاجورد هندی, پیگمنت

پیگمنت آبی لاجوردی گرم است یا سرد؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

رنگ “گرم” و “خنک” به چه معنی است؟

بیست پیگمنت

دمای یک رنگ مثل رنگ پیگمنت آبی همیشه یک اندازه گیری نسبی است؛ یک رنگ به خودی خود نمی تواند خنک یا گرم باشد ، فقط می تواند “سردتر از” یا “گرمتر از” یک رنگ دیگر باشد. آنچه ثابت می کند خنکی یا گرمی نسبی است ، یک نظر است.

 

در مورد دمای رنگ های آبی بحث های زیادی وجود دارد. در حالی که به طور کلی رنگ آبی به عنوان یک رنگ نسبتاً خنک در پالت رنگ تصور می شود

 

چرخ معروف Color Wheel

برای تعیین درجه حرارت رنگ ، بیشتر هنرمندان به چرخ معروف Color Wheel مراجعه می کنند که رنگ ها را به صورت دایره ای مرتب می کند. همه ما با ۳ Primary (R – Y – B) که در مسافت های مساوی دور چرخ قرار دارند ، آشنا هستیم و Secondaries (O – G – V)  بین آنها قرار گرفته و غیره. نسخه های مختلفی از این چرخ رنگی اساسی امروزه توسط بیشتر هنرمندان مورد استفاده قرار می گیرد ، و به اعتقاد من این ممکن است جایی باشد که ممکن است در اثر دمای نسبی Ultramarine Blue و Thalo Blue بوجود آمده باشد.

 

جایگاه پیگمنت آبی در چرخ رنگ

رنگ های موجود در قسمت قرمز-نارنجی زرد چرخ رنگ به عنوان رنگ های گرم طبقه بندی می شوند ، در حالی که رنگ های بنفش بنفش – آبی – سبز به عنوان رنگ های سرد طبقه بندی می شوند. این تقسیم بندی به طور گسترده پذیرفته شده است و بخشی از آن بر اساس پیوندهای روانشناختی مغز ما هنگام مشاهده رنگهای خاص استوار است. قرمز ، نارنجی و زرد همه به عنوان رنگهای “آتش” دیده می شوند و مغز ما آنها را گرم توصیف می کند. بنفش و آبی سایه های یخی را برف نشان می دهد ، در حالی که سبز چمن خنک را در زیر پای ما در یک روز گرم تابستان نشان می دهد. به نظر می رسد به اندازه کافی ساده است ، درست است؟ البته خیلی بیشتر از این وجود دارد ، اما این تقسیم گرم و گرم به صورت دقیق پذیرفته می شود.

 

 

بر روی این چرخ رنگی استاندارد ، بنفش در کنار قرمز قرار دارد و قرمز در منطقه Warm قرار دارد. بنابراین ، اگر از چرخ رنگ به عنوان تنها مرجع خود استفاده می کنیم ، ممکن است نتیجه بگیریم که آبی که به بنفش نزدیکتر است نیز به قرمز نزدیک تر است ، و بنابراین گرمتر از آبی است که به سبز نزدیک تر است ، که بیشتر از قرمز فاصله دارد. بنابراین ممکن است از این مسئله غافل شویم که تالو بلو از اولترامارین خنک تر است. به اعتقاد من ، این همان کاری است که افراد زیادی انجام می دهند.

 

اما ، بگذارید نگاهی دقیق تر به این چرخ رنگ بیندازیم. از کجا آمده است؟

برای درک کامل نحوه کار “چرخ چرخ” ، ابتدا باید به طیف رنگ نگاهی بیندازیم. این چیه؟

 

 

نحوه تشکیل Color Wheel

نور سفید از طول موج های مختلف فردی تشکیل شده است ، که چشم ها و مغز ما به عنوان رنگ های مختلف تعبیر می کند. هنگامی که این نور سفید به نوارهای رنگی جداگانه آن شکسته شود ، همانطور که در یک رنگین کمان قرار دارد ، می توانیم رنگ های مختلفی را که به ترتیب طول موج های آنها مرتب شده اند ، ببینیم.

رنگ ها در این نسخه ساده از طیف با توجه به طول موج نسبی آنها مرتب شده اند ، با رنگ قرمز دارای طولانی ترین و بنفش کوتاهترین. درجه حرارت رنگ برای این طیف نیز صدق می کند ، با رنگ هایی که در انتهای قرمز گرم است ، در حالی که رنگ بنفش خنک است. این مبتنی بر علم است و رنگ هایی با توجه به تفاوت های قابل اندازه گیری مرتب می شوند.

حال ، بیایید انتهای طیف را به سمت بالا خم کنیم (البته فرضی) ، تا زمانی که دو انتها به هم بپیوندند. این یک دایره تشکیل می دهد ، همان چیزی است که ما آنرا Wheel Color می نامیم.

 

پیگمنت آبی مایل به بنفش یا مایل به سبز؟

می بینیم که آبی بین سبز در سمت چپ و بنفش در سمت راست قرار دارد. از طیف اساسی یاد گرفتیم که بنفش جالبترین رنگ و قرمز گرمترین گرم است. بنابراین ، از آنجا که سبز از انتهای قرمز نزدیکتر از آبی است ، بنابراین سبز گرمتر از آبی تلقی می شود. در مقابل ، بنفش سردتر از آبی در نظر گرفته می شود.

 

 

 

 

بیست پیگمنت فروشگاه آنلاین لاجورد، عرضه کننده طیف گسترده ای از پودر لاجورد در اوزان مختلف.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازرگانی بیست پی

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لاجورد، لاجورد هندی، پیگمنت، مواد اولیه رنگ و رزین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات