بازرگانی بیست پی

لاجورد, لاجورد هندی, پیگمنت

نکاتی مفید در خرید پودر لاجورد

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد خرید پودر لاجورد و علت های تفاوت در قیمت پودر لاجورد توضیحاتی مفید ارائه کنیم تا مشتریان بتوانند با آگاهی کامل پودر لاجورد را جهت مصارف خود تهیه نمایند.

لاجورد (لاپیس لازولی – پیگمنت آبی)

لاجورد (Lapis lazuli) سنگی آبی رنگ است که بیشتر از کوه هایی در افغانستان استخراج می گردد، این سنگ های لاجورد که خواص بسیار زیادی در طول تاریخ برای آن برشمرده اند و از دیرباز به مقاصد گوناگون مورد استفاده قرار می گرفته است، پس از استخراج در افغانستان، در همان کشور و یا کشورهای آسیایی و بعضاً اروپایی فرآوری و مورد استفاده قرار میگیرند.

استخراج لاجورد در افغانستان

این سنگها عموماً به همان صورت که استخراج میگردند به کشورهای دیگر، از جمله هندوستان و چین، حمل می گردند و در آنجا به دو صورت قطعات سنگ کوچک و پودر لاجورد فرآوری می گردند.

 

از آنجایی که کشور هندوستان به این معادن بسیار نزدیک است وصاحب صنایع پیشرفته ای نیز می باشد ، از دیرباز به مهمترین صادر کننده پودر لاجورد شهرت داشته است و لاجورد هندی توانسته جایگاهی رفیع در دنیا بدست آورد. بعد از این کشور چین به دلیل وسعت صنایع به این صنعت نیز ورود کرده و همپای رقبای هندی خود به تولید و صادرات پودر لاجورد پرداخته.

 پودر لاجورد چینی در ابتدا کیفیتی بسیار پایین تر از پودر لاجورد هندی داشت ولی رفته رفته توانست با ارتقای کیفیت تولیدات خود محصولاتی نزدیک به نمونه های هندی عرضه نماید. هرچند که هنوز هم نتوانسته گوی رقابت را از رقیب هندی خود برباید.

خلوص پودر لاجورد

پودر های لاجورد یا پیگمنت آبی و یا لاپیس لازولی با مخلوطی از سایر مواد معدنی استخراج می شود. این مواد رنگ هایی سفید، قرمز و بعضاً سبز دارند. در کاربرد های تزیینی به دلیل ظرافتی که در پرداخت سنگ صورت می گیرد این مواد چسبیده به سنگ ها کاملاً پاکسازی می گردند. ولی در پودر لاجورد قالباً مقدار ی از این مواد همراه با سنگ لاجورد پودر می شوند. این ناخالصی ها جدا از تغییر در خواص شیمیایی پودر لاجورد، در رنگ و ظاهر آن نیز تاثیرگذار هستند. پودر لاجورد با درصد خلوص بالا به رنگ آبی تیره (اصطلاحاً آبی محض) دیده می شود، ولی در موارد با درصد خلوص پایین تر این رنگ رنگ ابتدا به رنگ  بنفش و در ادامه به رنگ سفید تنزل پیدا می کند.

دانه بندی پودر لاجورد

نکته  مهم دیگر در مورد پودر لاجورد اندازه دانه های آن و یا به اصطلاح مش بندی ان می باشد. پودر های لاجورد با مش بندی ریز تر معمولاً ترکیب هایی بهتر با سایر مواد ایجاد می نماید. در بسیاری از موارد که باید طرحی دقیق از رنگ آبی بدست آورد می بایست از لاجورد با مش بندی ریز استفاده کرد، به عنوان مثال ایجاد خط آبی به روی لوله های پی وی سی. در موارد دیگر مثل ترکیبات سیمانی و رنگ  می توان از مش بندی های درشت تر نیز استفاده کرد. هرچند به چشم این تفاوت اندازه دانه های لاجورد قابل تشخیص نیست.

تفاوت در قیمت پودر لاجورد

حال که با تفاوت هایی در پودر های لاجورد آشنا شدید می توانید اختلاف قیمت پودر لاجورد موجود در بازار را بهتر درک نمایید ، این تفاوت ها علت اصلی اختلاف قیمت ها می باشد. هرچه پودر لاجورد خالص تر باشد قیمت بالاتری نیز دارد و هرچه مواد ناخالص دیگری با آن مخلوط باشد قیمت آن نیز کمتر است. به همین ترتیب که درصد خلوص در قیمت پودر لاجورد تاثیرگذار است، مش بندی آن نیز عاملی برای اختلاف قیمت پودر لاجورد است. هرچه اندازه دانه بندی پودر لاجورد ریز تر باشد قیمت آن بالاتر است.

با توجه به این نکات و با در نظرگرفتن موارد مصرف مشتریان عزیز که سالهاست پودر لاجورد  را از بیست پیگمنت خریداری کرده اند، تنوعی گسترده و کم نظیر از محصول پودر لاجورد را تهیه کرده و در فروشگاه آنلاین پودر لاجورد بیست پیگمنت عرضه کرده ایم، با این امید که بتوانیم گره ای هرچند کوچک از کار صنعت گران عزیز بگشاییم.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازرگانی بیست پی

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

لاجورد، لاجورد هندی، پیگمنت، مواد اولیه رنگ و رزین

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات