نستک ایران (Nestech)

کلید برق هوشمند, خانه هوشمند, کلید لمسی

خانه‌ی هوشمند شما چه‌قدر هوشمند است؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مقدمه

تکنولوژی‌های مدرن در هر دوره کم‌کم راه و جای خود را در ميان کاربران هر جامعه باز می‌کنند. وابسته شدن سبک زيستن در زمانه‌ی نو به نمودها و کارکردهای مرتبط به اين تکنولوژی‌ها ناگزير همه را به سمتی هل می‌دهد که دير يا زود به ابزارهای بهره‌برداری از اين ظرفيت‌های فنی رو بياورند.

حالا و در دهه‌های نخستين قرن بيست‌ويکم شاهد آن هستيم که اين ماجرا برای ساختمان‌ها و خانه‌های هوشمند و تمايل عمومی برای زندگی در هم‌چه خانه‌هايی باز دارد رخ می‌دهد. اين مطلب برای انداختن نگاهی به زاويه‌يی از قصه‌ی خانه‌های هوشمند است. اين که ميزان هوشمندی يک خانه‌ی هوشمند چه‌قدر است.

گروه تحقيق و توسعه در کنار گروه توليد محتوا در مجموعه‌ی «نستک ايران» ... nestech-automation.ir با توجه به تخصص در باره‌ی سامانه‌های خانه‌ی هوشمند مشاوره و نگارش اين مطلب را بر عهده گرفته‌اند تا اين داستان سرراست و صريح باز گفته شود. (اين گروه با راه‌اندازی يک ويترين فروشگاهی در اينترنت به نام «سوئيچ‌لند» ... switchland.ir نيز اين امکان را فراهم آورده تا فهرستی از محصولات و تجهيزات گوناگون هوشمندسازی خانه و ساختمان را ببينيد و هم‌چنين با اعتنا به معيارهای مختلف رسيدن به خانه‌ی هوشمند و هزينه‌سنجی چندين راه حل متفاوت، به طور عينی به مشتری بالقوه ديدی واقعی از اجرای يک پروژه‌ی هوشمندسازی ارائه می‌شود.)

ميزان هوشمندی

منظور از هوشمندی يک راه حل در پروژه‌های خانه‌ی هوشمند چیست؟ آيا تنها برخورداری از امکانات تکنولوژی‌های پيش‌رفته کافی‌ست؟ نقش ظرفيت عمل‌کرد خودکار سامانه و قابليت برنامه‌ريزی راه حل در تبيين اين معيار چيست؟ پاسخ به اين پرسش‌ها نشان می‌دهد که ميزان هوشمندی يک راه حل با توجه به امکانات و ظرفيت‌های آن در چه سطوح متفاوتی قابل طبقه‌بندی‌ست. گذشته از اين بحث، اساسا ميزان هوشمندی يک راه حل چه اهميتی دارد؟ اهميت اين موضوع در اين نهفته که به طور جدی و مستقيم باعث افزايش سطح کيفيت زندگی کاربر می‌شود.

با توجه به همين موضوع مهم می‌توان باز به پرسش‌های طرح شده بازگشت و آن‌ها را پاسخ داد. بگذاريد بحث را با يک مثال پيش ببريم. خانه‌يی را در نظر بگيريد که کليدهای برق مکانيکی‌اش را با کليدهای لمسی جای‌گزين می‌کنيم. با استفاده از طراحی الکترونيکی و مدارهای ديجيتال می‌توان کليدهای لمسی جای‌گزین کليدهای مکانيکی را طراحی کرد و ساخت. اين تفاوت زيرپوستی و ظاهر متفاوت کليدها اولين نشانه‌های انديشيدن به يک اتفاق و تغيير در راه و روالی‌ست که سال‌ها برای برق‌کاری متداول بوده است.

يک قدم پيش‌تر بگذاريد و تصور کنيد کليدهای جای‌گزين نه تنها لمسی‌اند که مجهز به گيرنده‌ی راديويی‌اند و می‌توان با استفاده از يک کنترل‌کننده‌ی از راه دور به آن‌ها فرمان قطع و وصل داد. اين سطح تغيير به وضوح تأثيرش را بر کيفيت زندگی نشان می‌دهد.

باز هم جلو برويد! نظرتان چيست اگر بتوان کليدی را که گيرنده‌ی راديويی دارد از طريق يک سامانه‌ی کنترل مرکزی برنامه‌ريزی کرد تا به طور خودکار و طبق برنامه قطع و وصل شود؟ اين اتفاق در طراحی و توليد اين محصولات خيلی وقت است که رخ داده.

هنوز جا برای پيش‌رفت بيش‌تر هست. حالا سامانه‌ی کنترل مرکزی را به اينترنت وصل کنيد تا از هر جای دل‌خواه و با هر وسيله‌يی که به شبکه وصل می‌شويد، نه تنها بتوانيد برنامه‌ريزی کليدها را انجام دهيد که حتا بر وضعيت آن‌ها نظارت کنيد. کاملا مشخص است که با برداشتن هر کدام از اين گام‌ها تأثير بارز و مشخصی بر کيفيت زندگی روزمره گذاشته می‌شود. و همين است که گام به گام به درجه و ميزان هوشمندی روی‌کرد نصب و بهره‌برداری از انواع کليدهای برق افزوده می‌شود.

اين زاويه از قصه را می‌توان هم‌چنان بسط داد. فرض کنيد از دست‌يارهای ديجيتالی استفاده می‌کنيد که امکان دريافت و انتقال فرمان‌های صوتی را از طريق اينترنت و واسطه‌ی کنترل مرکزی به کليدها فراهم می‌آورند. اين اتفاق در بالاترين درجه‌ی هوشمندی راه حل تجربه‌ی جذاب‌تری را برای کاربر رقم می‌زند، انگار که تجهيزات از بعدی انسانی برخوردار می‌شوند و می‌توانند صدای او را بشنوند و معنای فرمان‌اش را درک و به آن عمل کنند.

گذشته از مثالی که گام به گام شرايطی هوشمندانه‌تری را پيش رو نهاد، بايد آگاه بود که کاربردهای خدمات خانه‌ی هوشمند بسيار فراگيرتر از کنترل و نظارت بر سیستم روشنايی‌ست. انجام خدماتی مانند مديريت مصرف انرژی، کنترل تهويه‌ی هوا و تنظيم گرمايش و سرمايش محيطی با توجه به دما و فصل، پخش چندرسانه‌يی، برخورداری از انواع امکانات امنيتی شامل دوربين‌های مدار بسته، حس‌گرهای حرکتی، زنگ‌های هشدار، قفل‌های الکترونيکی و … نمونه‌های ديگری از ظرفيت‌ها و قابليت‌های هوشمندسازی در خانه‌ها و ساختمان‌ها هستند.



سخن آخر

به هر حال، آن‌جا که زندگی می‌کنيم دير يا زود به سمت هوشمند شدن پيش خواهد رفت. خانه و ساختمان هوشمند تا چندی بعد تنها يک گزينه‌ی لوکس و اشرافی نخواهد بود. استانداردهای ساختمان‌سازی به سمتی می‌روند که تجهيزات هوشمند در آن‌ها جایگاه مشخص و قطعی خواهند داشت. چه اکنون چه آن زمان، برای رو آوردن به يک راه حل هوشمندسازی و تصميم‌گيری برای انتخاب محصولات ناگزير از توجه به معيارهای مختلفی هستيم که يکی از مهم‌ترين‌شان «ميزان هوشمندی» يک سامانه است.

کارشناسان «نستک ايران» با فراهم آوردن راه‌های متعددی برای مشاوره و راه‌نمايی در تصميم‌گيری می‌توانند شما را هم‌راهی کنند. در سايت اصلی «نستک ايران» نه تنها با يک سبک زندگی هوشمند آشنا که از امکانات پشتی‌بانی بهينه‌ی محصولات و راه حل‌هايی که با کيفيت بالا و هزينه‌ی متناسب قابل اجرا هستند، باخبر می‌شويد. در اين سايت، وب‌لاگی تخصصی هم با انتشار مرتب مطالب مرتبط با دنيای هوشمند و تکنولوژی‌های هوشمند زمينه‌ی آشنايی بيش‌تر کاربران را با اين جلوه از سبک زندگی مدرن فراهم می‌آورد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نستک ایران (Nestech)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

کلید برق هوشمند، خانه هوشمند، کلید لمسی، کادر کریستال، نستک، Nestech، کلید هوشمند کولر، کلید RF

دسته‌بندی محصولات