کاوش صنعت |ماشین آلات بسته بندی صنایع غذایی|

خط بسته بندی مواد غذایی, شیرینگ پک , دستگاه بسته بندی پودری

بسته بندی پودر قهوه

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

قهوه محصولی بسیارحساس بوده و کیفیت آن تحت تاثیر نفوذ اکسیژن و رطوبت به سرعت دستخوش تغییر می شود.بنابراین نوع ماده ای که در بسته بندی آن به کار می رود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.فاکتورهای موثر در بسته بندی قهوه نفوذ ناپذیری نسبت به رطوبت و اکسیژن و قابلیت چاپ و دوخت حرارتی می باشد.طیف گسترده ای از مواد در بسته بندی قهوه به کار برده می شوند که عبارتند از : مولتی لیر لمینت ، کاغذ کرافت، شیشه، فلز و مواد پلاستیکی.طبق تحقیقی که اخیرآ بر روی چند ماده که به صورت تک لایه برای بسته بندی قهوه استفاده می شوند،PETنسبت به سایرین خصوصیات بهتری از لحاظ این دو فاکتور نشان داد.اما به طور کلی بسته های چند لایه بهترین محافظ تازگی و کیفیت قهوه بوده و امروزه از پر طرفدارترین بسته بندی ها محسوب می شوند.

فاکتورها ی موثردربسته بندی قهوه
در صنعت جهت بسته بندی قهوه فاکتور های مختلفی در نظر گرفته می شود که اصلی ترین آن ها عبارتند از: 
نفوذ ناپذیری نسبت به رطوبت و اکسیژن 
قهوه نیازمند بسته بندی ای است که مانع نفوذ اکسیژن و رطوبت به درون آن شده و تازگی آن را حفظ کند.این محصول مانند سایر مواد پودری در اثر نفوذ رطوبت در معرض کلوخه شدن قرار می گیرد.علاوه بر آن رطوبت آرومای قهوه را که فاکتور ی بسیار مهم برای مصرف کننده محسوب می شود را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. اکسیژن به دشمن قهوه معروف است زیرا که قهوه در اثر تماس با آن سریعا دچار اکسیداسیون شده، کیفیت خود را از دست داده و بیات می شود.
قابلیت چاپ 
بسته بندی قهوه همانند بسته بندی سایر محصولات باید بتواند مشتری را به سمت خود جذب کند .حتی اگر بسته بندی بتواند کیفیت قهوه را به مطلوب ترین شکل حفظ کند اما تازمانی که از لحاظ ظاهری مصرف کننده جذب آن نشودشانسی برای فروش ندارد.بنابر این بسته بندی قهوه باید قابلیت چاپ و نگهداری جوهر را داشته باشد.بخصوص در مواقعی که امکان پاک شدن جوهر در نتیجه حمل و نقل محصول به مسافت های طولانی وجود دارد که در این شرایط مسا له استحکام بسته بندی نیز مطرح می شود.
قابلیت دوخت حرارتی 
این فاکتور در مورد بسته بندی هایی که نیاز به دوخت دارند مطرح است .چنانچه ماده مورد استفاده بهترین میزان ممانعت کنندگی در مقابل نفوذ رطوبت و اکسیژن را داشته اما قابیلیت دوخت حرارتی را در حد مطلوب نداشته باشد این عامل نقش مثبت دو فاکتور فوق را بی اثر می نماید.
موارد مورد استفاده در بسته بندی قهوه
طیف گسترده ای ازمواد دربسته بندی قهوه به کار برده می شود که عبارتند از: کاغذ کرافت،شیشه ، فلز ، مواد پلاستیکی،مولتی لیر لمینت . هر کدام از این مواد مزایا و کاربرد مخصوص به خود را دارند .

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کاوش صنعت |ماشین آلات بسته بندی صنایع غذایی|

تهران، شهریار

نوع فعالیت

تولید کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

خط بسته بندی مواد غذایی، شیرینگ پک ، دستگاه بسته بندی پودری، دستگاه بالابر ، انواع بالابر و نوار نقاله، دستگاه بسته بندی گرانولی، بسته بندی توزین دار، انواع قوطی پر کن، خط تولید حبوبات، دستگاه بسته بندی حبوبات، دستگاه بسته بندی خشکبار، دستگاه بسته بندی قهوه، دستگاه بسته بندی آجیل، دستگاه بسته بندی تخمه، خط بسته بندی ادویه، ماشین سازی

دسته‌بندی محصولات
بروز رسانی 12 روز پیش