شیمکاران مرکز تجهیزات اندازه گیری دقیق

تجهیزات اندازه گیری دقیق , دستگاههای اندازه گیری و کنترل کیفیت , ماشین آلات

باتری های قابل شارژ و نحوه نگهداری آنها

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

حداقل به دو منظور در تجهیزات اندازه گیری دقیق و در تجهیزات پزشکی از این باتری ها استفاده می شود .

اولا : در مکانهایی که به هر دلیل امکان استفاده از برق شهری و یا منابع دیگر تامین انرژی میسر نباشد

ثانیا": جهت حذف نوسانات برق شهری و ایجاد یک ورودی تغذیه بدون نوسان

استفاده از باتری ها میسر و سهل ترین گزینه است .

یکی از پر مصرف ترین باتریهای قابل شارژ ، باتری هایی هستند که معمولا از جنس نیکل - کادنیوم بوده و به دلیل حجم نسبتا کم و ذخیره مناسب انرژی و زمان طولانی حفظ شارژ بصورت گستره مورد استفاده قرار می گیرند.

باتری نیکل کادمیم Ni-Cd  - باید هرچند هفته یک بار به طور کامل شارژ و دشارژشود. اگر این کار را انجام ندهید، به سرعت عمر باتری به دلیل آنچه که "اثر حافظه " نامیده میشوداز کار می افتد. "اثر حافظه " یعنی اگر شما شارژ و دشارژ کامل باتری راانجام ندهید، فقط به اندازه آخرین درصد از شارژ باقی مانده مجددا شارژ میشود.

به عنوان مثال اگر 30درصد از کل شارژ باتری تخلیه شود،فقط به اندازه 70درصد شارژ باقی مانده مجددا شارژ خواهد شد.اگر مرتبا این کار راتکرار کنید،30درصد از شارژباتری بلااستفاده خواهد ماند و فقط به اندازه 70درصد کارایی خواهد داشت،حتی اگر چراغ باتری در هر بار که آن را شارژمیکنید 100درصد شارژ را نشان دهد،اما در واقع به اندازه 70 درصد شارژ شده است.

حالا اگر بخواهیم بدانیم چگونه می توانیم باتری خود را سالم نگه داریم به موارد ذیل توجه بفرمایید:

قبل از اینکه اولین بار از باتری استفاده کنید ، آنرابه مدت 6 ساعت یا حداقل زمان موجود شارژ کنید. (توجه مهم : حداقل زمان لازم شارژ از یک دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت بوده و این مورد در دفترچه راهنمای کلیه دستگاه های مجهز به باتری نیز ذکر شده است که می بایست به این زمان مطابق اطلاعات سازنده مندرج در دفترچه راهنما دقت نمایید )

برای استفاده از باتری ،باتری را بطور کامل شارژ کنید و تا زمانی که به طور کامل تخلیه نشده از برق استفاده نکنید.(این کار برای باتری های نیکل کادمیم و نیکل متال هیبرید مانع از تاثیر "اثر حافظه"میشود).برای باتری های لیتیوم یون این امر مانع از over charching میشود.

هرگز باتری را به مدت طولانی بلا استفاده رها نکنید.حتی اگر شما بیشتر وقتها از برق شهر استفاده میکنید(مانند دستگاه الکتروشوک)،بطور منظم از باتری دستگاه هم استفاده کنید و آن را در شرایط مناسب نگهداری کنید.

آیا می دانید که باتری ها نیز به یک محل مناسب جهت نگهداری نیاز دارند :

اگر برای مدت طولانی از دستگاه استفاده نمیکنید،(یک هفته یا بیشتر) پک باتری را از دستگاه جدا کنید، (باتری کاملا تخلیه شده باشد)  باتری را در محل خشک و خنک نگهداری کنید و از قرار دادن در محیط های گرم،مرطوب و در معرض گرد و غبار اجتناب کنید.هرگز باتری را کنار اجسام فلزی قرار ندهید.

هرگاه دستگاه روشن است هرگز باتری اصلی را از دستگاه جدا نکنید.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شیمکاران مرکز تجهیزات اندازه گیری دقیق

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تجهیزات اندازه گیری دقیق ، دستگاههای اندازه گیری و کنترل کیفیت ، ماشین آلات ، قطعات اندازه گیری، فروش تجهیزات اندازه گیری ، کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری ، مشاوره خرید تجهیزات اندازه گیری دقیق ، سختی سنج راکول برینل ویکرز، تست کشش ، نیرو سنج دیجیتالی ، سختی سنج لاستیک SHORE A ، تعمیرات هند پمپ کالیبراسیون

دسته‌بندی محصولات و خدمات