فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن دستساز)

فروش ویولن دستساز, ویولن دستساز محسن محمدی, تعمیر ویولن

مفهوم رگلاژ ویولن چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

.

ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شود که مفهوم رگلاژ ویولن چیست؟معنی رگلاژ ویولن چیست؟کی باید ویولنم را رگلاژ کنم؟آیا خودم می توانم ویولنم را رگلاژ کنم؟برای رگلاژ باید ویولنم را کجا ببرم؟ و... 

اینها سوالاتی هست که ممکن هست در ذهن نوازندگان مبتدی و نیمه حرفه ایی ،دوستداران ساز،هنرجویان موسیقی و ...بوجود آید

رگلاژ ویولن به مجموعه کارهایی گفته میشود که بر روی ساز ویلن انجام می شود ، تا تغییرات مثبتی از نظر کیفیت صدای ویولن در ساز ایجاد گردد. 

که این خود موضوعی است که میتواند از نگاه مدرس،نوازنده و در نهایت سازنده ویولن متفاوت باشد.

در این مقاله قصد این را نداریم که وارد بحث های تکراری که در سایتها و وبلاگ های دیگر هست بپردازیم.

 بسیاری افراد با ایجاد تغییرات غیر علمی، با نیّت بدست آوردن صدای خوب و با کیفیت از ویولن، فقط و فقط باعث آزردن این ساز بسیار حساس می شوند، بدون آنکه نتیجه ی مطلوبی بدست آورند. 

برخی از مدرسین و اساتید در آموزشگاه ها بدون داشتن علم لازم بر روی ساختمان ویولن فقط بر روی دانش تجربی و شنیده ها و دیده هایی که روی ویولن هایی که در دسترس داشته اند اقدام به رگلاژ ویولن هنرجویان خود می کنند.که در اکثر موارد باعث ضرر رساندن به ساز و هنرجو در دراز مدت خواهد شد؛ در این مقوله بارها ویولن هایی به کارگاه برای رگلاژ مراجعه کرده بودند که حتی اساتیدی قدیمی با تراشیدن اشتباه خرک و جاگذاری پل و غیره باعث بد صدایی ساز و هزینه کردن دوباره هنرجو برای ساز شده اند.

یک مدرس و یا نوازنده سعی دارد عملی روی ساز انجام دهد تا ساز صدایی بهتر داشته باشد ولی به دلیل ندانستن اندازه ها ،فاصله ها، طرز قرار گیری و... ممکن است در دراز مدت خسارت جبران ناپذیری به ساز وارد کند که این امر برای خود استاد مدرس هم باورش سخت است.زیرا ماندگاری ساز یکی از نکات مهم در رگلاژ ویولن هست.

 

با عنوان مثالی کوتاه از این مقوله رد می شویم برخی از اساتید برای بهتر شدن صدای ویلن ، پل را بسمت عقب یا سوراخ اف بیش از حد می کشند و پل از جای مخصوص خود خارج شود ممکن است در ابتدا استاد مدرس صدای بهتری از ساز بگیرد اما  این امر باعث میشود بعد از مدتی قسمت بالایی سوراخ اف بالا زده و و نسبت به صفحه بیرون زدگی پیدا کند و در مواردی باعث شکستگی و ترک در قسمتی از صفحه شود.

 

مباحث رگلاژ بسیار زیاد و طولانی می باشد ولی در کل لازم به ذکر هست قسمتهای مختلف ساز از سیم ،خرک،پل،گریف ،گوشی و... گرفته تا حتی گوشی های روی ساز نیز در صدا دهی ویولن موثر است.

بهترین گزینه برای کسی که  بتواند رگلاژ ساز شما را بعهده بگیرد نه استاد مدرس در آموزشگاه موسیقی هست و نه سازنده ویولن بلکه بایستی شما برای رگلاژ به شخصی رجوع کنید که خود سازنده ویولن باشد و از لحاظ نوازندگی هم در سطح قابل قبولی باشد تا هم از اصول ساخت و رگلاژ اطلاع دقیق داشته باشد و همچنین بتواند مشکلات و معایب ساز را در هنگام نواختن متوجه شود  و رفع عیب نماید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر لطف کنید تماس تلفنی بگیرید و قبل از هر گونه اقدامی روی ساز خود از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.

با آرزوی توفیق و سلامتی برای یکایک اهل هنر

از اینستاگرام ما بازدید نمایید

Instagram:violin.hand.crafted

 

تماس با ما:

  09121951770

09381951770

 

 

 

 

بهسازی بازسازی تعمیر رگلاژ تعمیرات تنظیم مفهوم معنی رگلاژ ساخت فروش ویولن ویلن ویالون ویولن ویالن دست ساز دستساز دسساز کاردست

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

فروشگاه ساز موسیقی محسن محمدی (سازنده ویولن دستساز)

کرج

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش ویولن دستساز، ویولن دستساز محسن محمدی، تعمیر ویولن، رگلاژ ویولن، تعمیرات ویولن، ویولن کار دست، مرمت و بازسازی ویولن، بهسازی ویولن، ارتقاء صدای ویولن، تعمیرات تخصصی ویولن، خرید ویولن دستساز، فروش ادوات موسیقی، فروش آلات موسیقی ویلن، فروش ساز سنتی و ایرانی، آموزشگاه موسیقی ویلن، مراحل ساخت ویولن دستساز

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 10 ساعت پیش