راد گستر نوین

دستگاه تصفیه آب خانگی, دستگاه تصفیه آب , فیلتر تصفیه آب

دستگاه‌ تصفیه هوا

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در طول چند دهه‌ی گذشته، توسعه‌ی انواع دستگاه تصفیه هوا خانگی و اداری در سراسر جهان بسیار افزایش یافته است. این عصر پر شتاب نوآوری، به تولید انواع دستگاه تصفیه کننده هوا منجر شده است که در اشکال ، رنگ و اندازه مختلف ساخته می‌شوند. 
در حالیکه بسیاری از محصولات مختلف را در زمره‌‌ی دستگاه تصفیه هوا قرار می‌دهند اما بسیاری از شرکت‌ها از ترکیبی از فناوری‌های مختلف برای کمک به تصفیه هوا و بهبود کیفیت آن بهره می‌برند.

 

آگاهی از نحوه‌ی کار دستگاه تصفیه هوا اداری یا خانگی ضروری است به خصوص زمانی که هدف شما این است بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا را پیدا کنید. در زیر لیستی درباره‌ی 5 نوع از رایج‌ترین تصفیه‌کننده هوا در بازار را به شما معرفی می‌کنیم:

  دستگاه تصفیه هوای یون منفی

با تولید یون منفی، ذرات موجود در هوا سنگین‌تر خواهد شد و به سطوح خانه یا اداره می‌چسبند. دستگاه تصفیه هوا یون منفی در مقایسه با انواع دیگر محصولات در بازار اثربخشی کمتری دارند. آن‌ها در پوشش هوای آلوده کارکرد خوبی دارند. مشکل اصلی این است که همه‌ی ذرات باقیمانده در خانه به سطوح مختلف اتاق چسبیده و همیشه این احتمال وجود دارد که از سطح جدا شده و دوباره وارد هوای منزل یا اداره شوند.

یون ساز منفی یک نوع دستگاه تصفیه هوا خانگی است و از روند انتشار یون برای تصفیه هوا استفاده می‌کند. این دستگاه به صورت مغناطیسی ذرات موجود در هوا را جذب کرده و آن‌ها را از هوا حذف می‌کند. آن‌ها مواد آلاینده‌ای مانند گرد و غبار را از بین می‌برند.

دستگاه تصفیه هوای UltraViolet

فناوری UltraViolet یک انتخاب محبوب است و اغلب در کنار انواع دیگر دستگاه تصفیه هوا اداری و خانگی استفاده می‌شود. در حالی که UV از یک فیلتر فیزیکی برای مکیدن و گیر انداختن ذرات مضر هوا استفاده نمی‌کند ولی از یک تکنولوژی خاص بهره می‌برد که در از بین بردن میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها بسیار عالی عمل می‌کند.
تکنولوژی UV از طریق استفاده از یک لامپ نصب شده بر روی یک تصفیه کننده هوا کار می‌کند.

این نوع دستگاه تصفیه کننده هوا با تبدیل مولکول‌های اکسیژن و آب به هیدروکسیل و ازن که مواد آلاینده‌ی موجود در هوا را از بین می‌برد، به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کند.
اگر شما از این نوع دستگاه تصفیه هوا خانگی استفاده می‌کنید، در این صورت ابتدا باید یک فیلتر ذرات را خریداری کرده و دستگاه تصفیه هوا UV به آن اضافه کنید. با ترکیب این دو می‌توانید تجربه‌ی خیلی بهتری از داشتن دستگاه تصفیه هوا به دست آورید.

 

دستگاه تصفیه هوای مولد ازون

 

این‌ تصفیه کننده هوا با تولید ازن به تصفیه‌ی هوای آلوده کمک می‌کند. در حالی که بسیاری از مردم معتقدند این فیلترهای هوا برای کنترل کیفیت هوای داخل ساختمان امن هستند؛ مشکلاتی در زمینه‌ی استفاده از آن‌ها وجود دارد. به ‌عنوان ‌مثال، کارشناسان ادعاهای مبنی بر تصفیه هوا از طریق تصفیه کننده‌ی هوای ازن را رد کرده‌اند و معتقدند که آن‌ها موجب بروز علائم آسم و سطوح بالاتر از جای زخم در ریه‌ها می‌شوند. حذف ذرات هوا در این نوع دستگاه بسیار زمان‌بر است و از این نظر، کارکرد مناسبی در از بین بردن آلودگی هوا ندارد.

 

دستگاه تصفیه هوا با فیلتر HEPA

استفاده از دستگاه تصفیه هوا دارای فیلتر هوای هپا (HEPA) یک گزینه‌ی محبوب برای تصفیه هوا از وجود ذرات و گرد و خاک است. با فناوری فیلتر هپا می‌توان حدود 99٪ از ذراتی که بزرگ‌تر از 3/0 میکرون هستند از جمله گرد و غبار، گرده‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها را از بین برد.

مزیت اصلی دستگاه تصفیه هوا خانگی با فیلتر HEPA این است که عوارض جانبی ندارد و به ازن آسیب نمی‌رساند. فیلترهای هپا از مواد فیبری مانندی ساخته شده‌اند که بارها و بارها در خود تنیده شده و مانع‌هایی ایجاد می‌کنند که به هوا برای عبور نیاز دارند. همان‌طور که هوا عبور می‌کند فیلتر هپا همه‌ی مواد آلاینده‌ی موجود و ناسالم در هوا را به دام می‌اندازد و فقط هوای تازه بیرون می‌آید. در حالی که فیلترهای HEPA بیشتر در جذب ذرات مؤثر هستند، گاهی اوقات لازم است که فیلترها را تعویض کرد. این نوع فیلتر در از بین بردن بوها، گازها و انتشار مواد شیمیایی عملکرد خوبی ندارد.

 

دستگاه تصفیه هوا با فیلتر کربن فعال

 

دستگاه تصفیه هوا خانگی دارای فیلتر کربن فعال نیز برای تصفیه هوا استفاده می‌شود. این نوع دستگاه از کربن در جذب ذرات هوا استفاده می‌کند. کربن فعال به خوبی ذراتی که فیلتر هپا در جذب آن‌ها ضعیف عمل می‌کند را به دام می‌اندازد. به طور خاص، این دستگاه برای از بین بردن گازها، دود سیگار، بو و انتشار مواد شیمیایی مناسب است.

کسانی که بیشترین بهره را از فیلتر کربن فعال می‌برند، افراد دچار MCS (حساسیت چندگانه شیمیایی) هستند. فیلترهای کربن فعال مواد فرمالدئید، بوها، مواد شیمیایی و چیزهای دیگری که بر افراد دچار MCS تاثیر می گذارد را جذب می‌کنند. کودکان، افراد مسن، نوزادان و افراد مبتلا به آسم همچنین می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.

برخی از این دستگاه‌ها مناسب‌ محیط اداری هستند. بسته به اندازه‌ی محیط اداری و نوع نیاز خود باید یک نوع دستگاه تصفیه هوا اداری انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که محصولی انتخاب کنید که متناسب با فضا و نیاز شما باشد. در این صورت انتخاب موفقی خواهید داشت.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

راد گستر نوین

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب ، فیلتر تصفیه آب، تعویض فیلتر تصفیه آب، خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب ، فروش اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب خانگی، بهترین دستگاه تصفیه آب

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات