4
کاغذ دیواری چه انواعی دارد و کاربرد هرکدام چیست؟
پرسش در 24 آبان 1395  16:29
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

5

انواع کاغذ دیواری : 

کاغذ دیواری های وینیلی :  

که ساخته شده از لایه ایی وینیلی به روی پارچه ای انعطاف پذیری کاغذ است. به دلیل دوام زیاد و نگهداری آسان از کاغذ دیواری وینیلی یکی از پرطرفدارترین کاغذ دیواری های موجود در بازار می‌باشد.

مقاوم‌ترین کاغذ دیواری, وینیل با زیرلایه پارچه است ( fabric-backed vinyl ) قابل شستشو و حتی سابیدن و ضد رطوبت و به راحتی بدون باقی گذاشتن چسب از دیوار جدا می‌شود. مناسب برای اتاق کودک، اتاق بازی، اشپزخانه و اتاق نشیمن و در نهایت بهترین نوع در این گروه کاغذ دیواری است که با لایه ای نازک از وینیل پوشیده شده است. نازکی لایه وینیل ان را مناسب برای دیوارهای بسیار صاف می‌کند.


کاغذ دیواری برجسته :

طرح کاغذ دیواری برجسته توسط ماشین پرس برجسته شده است، کاغذ دیواری برجسته به راحتی نقایص دیوار پشت خود را مانند نا همواری را می پوشاند و برای پوشش دیوارهایی که مقداری خراب شده اند گزینه مناسبی است. کاغذ دیواری برجسته هرجایی می تواند نصب شود، نصب و کندن این کاغذ دیواری ها ساده است و عموما قابل شستشو هستند.


کاغذ دیواری های پارچه ایی :

این دیوار پوش ها با بافت ها و رنگ های متفاوت هم برای مکان های رسمی و هم غیر رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا از تار و پودی طبیعی مانند لینن یا کتان ساخته می‌شوند.


کاغذ دیواری هایی با چاپ دستی ( Hand-screened ) :

این یک نوع نسبتا گرانی از کاغذ دیواری هاست چرا که برای هرکدام از رنگ های تند و روشن این کاغذ به طور مجزا از روش چاپ دستی بهره گرفته شده. در نصب اینگونه کاغذها نسبت به کاغذهای چاپی ماشینی ظرافت بیشتری باید به خرج داد. برای مکان هایی نظیر اشپزخانه یا حمام به دلیل مرطوب بودن محیط انتخاب مناسبی نخواهند بود.


کاغذ دیواری حاشیه :

کاغذ دیواری حاشیه در طرح های متنوعی عرضه می شوند، این کاغذ دیواری ها را می‌توان به تنهایی بر دیوار رنگ شده یا با ترکیب دیگر کاغذ دیواری نصب نمود.

کاغذ دیواری کاغذی :

دیوار پوش هایی که به راحتی پاره می‌شوند چرا که در انها هیچ نوع وینیل یا بافتی بکار نرفته است.


کاغذ دیواری های براق :

کاغذ دیواری های شکیل و براقی که بیشتر شبیه پارچه های فانتزی همچون مخمل هستند و مناسب برای فضاهای تاریک و توالت های بدون دوش. نصب آنها بسیار فریبنده است چراکه بسیار ظریف و غیرقابل شستشو می‌باشند.


پاسخ در 24 آبان 1395  16:42
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی