راهنمای خرید سپتیک تانک (تانک فاضلاب)

0

سپتیک تانک (تانک فاضلاب) چیست؟

پرسش در 6 آذر 1395  12:48
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

1

سپتیک تانک ها صرفا از جنس بتن و استنلس استیل نمی باشند و از پلی اتیلن و فایبرگلاس نیز ساخته می شوند. امروزه سپتیک تانک های پلی اتیلنی به دلیل مزایای منحصر بفرد خود کاربرد بیشتری نسبت به سایر جنس های سپتیک تانک دارند. ظرفیت سپتیک تانک تا 4000 لیتر نمی باشد و بیشتر از این ظرفیت نیز وجود دارد که میزان حجم مورد نیاز بستگی به شرایط پروژه و محاسبات مهندسی دارد. 

راندمان تصفیه در سپتیک تانک بین 40 تا 50 درصد می باشد که بستگی به غلظت آلایندگی فاضلاب ورودی دارد.

پاسخ در 5 مهر 1396  14:35
گروه صنعتی رایمون (تصفیه فاضلاب|تصفیه آب صنعتی|پکیج تصفیه فاضلاب|سپتیک تانک) پکیج تصفیه فاضلاب، پکیج تصفیه آب، اتوماسیون، مانیتورینگ، پایش آنلاین، آب شیرین کن خانگی، آب شیرین کن صنعتی، آب شیرین کن دریایی، تصفیه فاضلاب صنعتی، اتوماسیون مرغداری، اتوماسیون گلخانه، اتوماسیون دامداری، اتوماسیون کارخانجات، فروش محصولات صنعت آب و فاضلاب، ضدعفونی آب، ضدعفونی فاضلاب
‎−1

اگرچه بیشتر خانه‌های درون شهر و اطراف آن به شبکه‌های فاضلاب متصل هستند و لی تعدادی از خانه ها در برخی از مناطق دور افتاده نیازمند سپتیک تانک هستند.

سپتیک تانک چیست و چگونه کار می‌کند؟

تانک بزرگی است از جنس بتن یا استیل که در زیرزمین حیاط خانه قرار می‌گیرد. می‌تواند 4000 لیتر آب را در خود نگهدارد. فاضلاب از یک طرف وارد تانک شده و از طرف دیگر آن خارج می‌شود. در درون یک تانک سه لایه بوجود می‌آید:

لایه اول، تفاله که شامل هرچیز شناور در سطح آب، میشود. لایه سوم شامل چیزهایی است که وزنشان بیشتر از آب است و در ته تانک ته نشین می‌شوند و لجن را تشکیل می‌دهند که به کمک باکتری های بی هوازی می‌توانند بخشی ازمواد آلاینده را تجزیه کنند.

و اما لایه میانی یا دوم که همان آب تمیز است، این قسمت از آب شامل باکتری و موادشیمیایی مانند نیتروژن و فسفر است که مانند یک کود شیمیایی عمل می‌کند.

تانک‌ها به طور طبیعی گازهایی با بوی بد تولید می‌کنند ولی چون تمام سینک‌ها قادر به نگهداشتن آب در لوپ‌های پایین تر لوله هستند، این گازها دیگر راه بازگشتی به خانه ندارند و از طریق دریچه لوله از خانه خارج می‌شوند.

وقتی آب جدید از طریق لوله فاضلاب خانه وارد تانک می‌شود، جایگزین آب قبلی خواهد شد. آب قبلی از تانک خارج شده و به سمت drainfield یا بستر جذب، می‌رود که این بستر شامل لوله‌هایی ایست که در درون زمین قرار گرفته‌اند. آب به آرامی در درون بستر، جذب و فیلتر و سپس به سفره های آب زیرزمینی وارد می‌شود.

سپتیک تانک‌هایی که عملکرد درستی ندارند می‌توانند با باکتری‌های خطرناک باعث آلودگی منابع آبی شوند. این آلودگی‌ها در کشورهای در حال توسعه منجر به بیماری‌هایی مانند هپاتیت نوع A، حصبه و مشکلات دستگاه گوارشی می‌شوند. 

پاسخ در 6 آذر 1395  12:49
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی