راهنمای خرید سینک آشپزخانه

1
برای خرید سینک آشپزخانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
پرسش در 3 آذر 1395  12:14
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

سینک آشپزخاانه در اندازه‌ها و جنس‌های مختلف و متناسب با هر بودجه ایی در بازار موجود است. در نظر داشتن برخی از نکات مانند جنس، نحوه نصب، تعداد لگن‌ها و مواردی دیگر، به انتخاب درست شما کمک خواهد کرد.


اندازه سینک

اگر می‌خواهید سینک جدیدی را جایگزین کنید، ابعاد سینک قبلی همان سایز سینک جدید شما خواهد بود و در غیر اینصورت باید اندازه کابینت خود و نوع سینک را مد نظر قرار دهید.

روش نصب

به طور کلی سینک‌ها به دو صورت روکار و توکار نصب می‌شوند. در نصب روکار لبه‌های سینک به روی کابینت قرار می‌گیرد. ظاهری چندان زیبا ندارد ولی نصبش بسیار ساده است. در نوع توکار، دیگر لبه‌ها بیرون قرار نمی‌گیرند، نصب به این شیوه سخت‌تر ولی نمای کار بسیار زیبا‌تر خواهد شد.

محل قرار گرفتن شیرآلات بر روی سینک

معمولا به روی سینک سوراخ‌هایی برای نصب شیرآلات لحاظ شده. برای شیر آب اصلی، آب گرم، صابون مایع. اگر به این تعداد نیازی ندارید می‌توانید از فروشنده بخواهید تا با درپوشی روی این سوراخ‌ها را بپوشانند و برای تعداد بیشتر هم، با دریل می‌شود سینک را سوراخ کرد.

متریال سینک

عبارتند از:

1. استیل ضد زنگ

 بسیار محبوب و مقرون به صرفه است. در ضخامت‌های مختلفی هم وجود دارد. هرچه ضخامت ورق بیشتر باشد سینک از دوام بالاتری برخوردار است. امروزه استیل ضد زنگ و ضد خش هم در بازار موجود است و برای کاهش صدای فرو ریختن آب، ته سینک را عایق‌بندی هم می‌کنند.

2. چدنی

دارای یک روکش صاف و بسیار شکیل که متفاوت از بقیه سینک‌هاست با رنگ‌های متنوع. روکش آن بسیار سخت و مقاوم است، به سادگی تمیز می‌شود ولی وزن آن بالاست.

3. فایبر گلاس و اکریلیک

زیاد توصیه نمی‌شود چرا که زود جلای خود را از دست می‌دهند و لک می‌شوند. سینک‌های کامپوزیت جدیدتری مثل سینک سنگ چینی هم وجود دارد که بسیار بادوام هستند و طرح‌ها و رنگ‌های زیادی دارد ولی ممکن است زود خش بیافتند.

4. مدل سطح یکپارچه با سینک

می‌توان رنگ سینک را هم با آن هماهنگ کرد.

5. چینی شیشه ایی 

 معمولا در شکل‌های نامتعارف و خاصی در دسترس هستند به راحتی تمیز می‌شود ولی زود لب پر می‌شود.

6. برنج و مس 

 معمولا در حمام و دستشویی استفاده می‌شود. 

پاسخ در 3 آذر 1395  12:34
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی