bazimoz

اسباب بازی , اسباب بازی دخترانه, اسباب بازی پسرانه

نقش کلیدی اسباب بازی ها در عصر و کرونا و فضای دیجیتال

در زمانه ای که زندگی می کنیم تجهیزات الکترونیکی از قبیل کنسول های بازی، موبایل، تبلت و... بیش از هر چیز دیگری در زندگی کودکان ما خودنمایی می کنند. شبکه های اجتماعی رنگارنگ، میلیون ها بازی کامپیوتری و کارتون های هیجان انگیز می تواند هر کودکی را روزها و ساعت ها سرگرم نگه دارند.

حال از این منظر به ماجرا نگاه کنید که با شیوع ویروس کرونا کودکان ناگهان خانه نشین شدند و چند ساعت وقتی هم که در مدارس، مهد کودک ها و دیگر فضای تفریحی و  گروهی از این وسایل فاصله داشتند هم دیگر وجود ندارد و وظیفه سرگرم کردن و بخش بزرگی از آموزش کاملاً بر دوش پدر و مادرها افتاده است، والدینی که خود باید از خانه و یا خارج از خانه به کار و فعالیت روزمره خود ادامه دهند.

 

تعطیلاتی در کار نیست خانه شما مدرسه شماست:

مدرسه ها برنامه درسی را از طریق اپلیکیشن و وب سایت های اینترنتی بری بچه ها ارسال می کنند و توقع دارند پدر و مادر ها که خود هزار کار دارند همه فعالیت های خود را متوقف کرده و به درس و مشق کودکان بپردازند و در ساعات دیگر هم با خیلی منظم و برنامه ریزی شده آن ها را ساعت ها سرگرم نگه دارند. 

با این شرایط چه باید کرد؟

]بدنه اصلی خبر[

کلید موفقیت در تنوع است:

انجام حرکات ورزشی، بازی با اسباب بازی ها، خواندن کتاب خوب و یاد گرفتن مهارت جدید همگی راهکار مناسبی برای جلوگیری از مداوم نشستن بچه ها جلوی تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیکی است.

شاید برای پدر و مادرهایی که این روزها از شرایط موجود خسته و کلافه شده اند شنیدن این حرف خنده دار باشد که بیشتر کنار کودکتان باشید تا بیشتر لذت ببرید، اما بالاخره برای هر مشکلی راهکاری وجود دارد، با کودکتان کارهای هنری انجام دهید، با او آشپزی کنید، شیرینی بپزید، پازل درست کنید، شعر بنویسید، داستان تخیلی با هم بسازید، با فرزندتان در کنار او با اسباب بازی هایش بازی کنید.

اجازه دهید بچه ها از تصورات و تخیل خود استفاده کنند. آن ها نه تنها به حرکت فیزیکی دست و بدن که به بیان خلاقیت هایشان در یک زمان نیاز دارند.

حتی اسباب بازی های ساده مانند لگو، ساختنی و کارت بازی بهتر از بازی های ویدیویی پر زرق و برق می تواند این نقش را برای کودکان ایفا کند.

 

 

 

 

 

 

 

فریب بازاریابی ها نخورید:

به یاد داشته باشید که هیچ اپلیکیشن آموزشی، تبلت آموزشی و یا حتی اسباب بازی آموزشی برای طی کردن مراحل رشد فرزند شما ضروری نیست. هیچ اپلیکیشن آموزشی وجود ندارد که بخواهد یا بتواند به بچه شما خواندن را آموزش دهد. کار سختی نیست که قربانی بازاریابی های رسانه ای شوید اما بدانید که شما بهترین معلم فرزند خود هستید.

ما برای شما چند پیشنهاد داریم:

انجام بازی های خیالی:

باز ی با عروسک ها، بازی با آشپزخانه اسباب بازی، کارت بازی، بازی با اسباب بازی حیوانات، بازی با وسایل نقلیه مانند ماشین و یا هواپیمای اسباب بازی به کودکان کمک می کند که در کنار حین بازی زندگی واقعی را نیز تجربه کنند. بازی های خیالی بخش عمده ای از فرآیند رشد اجتماعی و حسی کودک را شامل می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهارت حرکتی:

بچه‌ها می‌توانند مهارت حل مساله را با همان اسباب بازی‌های سنتی مانند خانه‌سازی، اشکال و پازل و قطاربازی یاد بگیرند. این شکل اسباب‌بازی‌ها به خوبی می‌تواند مهارت حرکتی بچه‌ها را ارتقا دهد و توسعه ذهن و زبان آنها را نیز به دنبال داشته باشد. خیلی از این اسباب‌بازی‌ها می‌توانند مهارت‌های ساده ریاضی را هم به بچه‌ها بیاموزند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هنر:

همان بازی‌های قدیمی مثل جعبه مقوایی و پاکت‌های کاغذی هنوز می‌تواند یک بچه کوچولو را خوشحال کند.

ماژیک و مداد رنگی، کتاب‌های رنگ‌آمیزی و گل‌بازی با خاک رس هنوز می‌تواند برای بچه‌ها هدیه‌های خوبی به شمار آید. هدیه‌هایی که هنوز هم می‌توانند خلاقیت ‌ساز باشند و کمکی برای بهبود مهارت‌های حرکتی به  کودک.

بازی‌های فیزیکی

خیلی از بچه‌ها چاق اند و اسباب بازی‌هایی که بتواند تحرک را در بچه‌ها به وجود آورد هم برای سرگرمی و هم برای درمان وضعیت چاقی و رسیدن به وضعیت سلامت آنها بسیار موثر است.

توپ‌، سه چرخه و اسباب بازی‌ها با تاکید بر فعالیت جسمی بچه ها همچنین به فراگیری و آموزش اجتماعی آنها نیز کمک می‌کنند.

آزمایش‌های علمی

انجام آزمایش‌های ساده علمی در خانه یکی از راه‌های جذاب برای سرگرم کردن کودکان و خوراک خوبی برای حس کنجکاوی آنها است. با بازی‌های علمی ساده به کودکتان اجازه دهید خلاقیت‌هایش را ابراز کند و از دنیای اطراف بیاموزد. این آزمایش‌ها به مهارت‌های زبانی و برقراری رابطه هم کمک می‌کنند، به بچه‌ها پشتکار و اعتماد به نفس یاد می‌دهند و به آنها می‌آموزند قرار نیست هر چیزی بار اول درست از آب درآید.

 

 

 

شیرینی‌پزی

یکی از هیجان‌انگیزترین راه‌های سرگرم کردن بچه‌ها شیرینی پزی است. چرا؟ چون تا می‌توانند همه چیز را مخلوط می‌کنند و آشپزخانه را به هم می‌ریزند و در آخر چیزی را که تولید می‌کنند با عشق و ولع می‌خورند. همه بچه‌ها عاشق شیرینی هستند و چه بهتر از این که به آنها شیرینی‌پزی یاد بدهیم.

 

 

فروشگاه اسباب بازی "بازی موز"  ارائه کننده انواع اسباب بازی پسرانه و اسباب بازی دخترانه به سراسر کشور می باشد. برای دیدن اسباب بازی جدید به وب سایت اینترنتی بازی موز به آدرس https://www.bazimoz.com/ مراجعه کنید.

 

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

bazimoz

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش

خدمات/محصولات

اسباب بازی ، اسباب بازی دخترانه، اسباب بازی پسرانه

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات