توسعه فناوری اطلاعات سامانه گستر شرق(تالار وب) talarewe...

طراحی وب سایت, طراحی داینامیک, طراحی وب سایت فروشگاهی

نقش اینترنت بر کسب و کار

شايد بشرديروز كه با مبادله كالا به كالا آغاز فعاليت تجاري خويش را رقم زده بود هيچگاه رسيدن به چنين جايگاهي را در ذهنش تصورنمي كرد. آري بشرامروزبا انفجار اطلاعات و علوم مختلف توانست گامهايي بلند درعرصه فن آوري بردارد و موانع انسان ديروزي را پشت سربگذارد . معمولا هرعصري را با نام اختراعات و حوادث تاريخي آن دوره مي شناسند ، اگربخواهيم نگاهي اجمالي به تاريخ ابداعات بيندازيم بايد عصرحاضررا عصرارتباطات ناميد.

 تجارت آنلاين و نقش اينترنت

توسعه تجارت الكترونيك و فن آوري اينترنتي فرصتهاي جديدي براي تاجران درانتقال مبادلات تجاري ايجاد كرده است . بسياري از افراد به دنبال روشهايي هستند تا با صرف وقت و انرژي كمتر، بيشترين استفاده را از فضاي وب ببرند. بدين ترتيب به تجارت الكترونيك مي پردازند . اما اينكار اصول و قواعد خاص خود را دارد و آنقدرها هم ساده نيست . تجربه ثابت كرده است كه هميشه اعتدال و ميانه روي بهترين نتيجه را ارائه مي دهد يكي از فرصتهايي كه تاجران مي توانند امكان رشد و پيشرفت را داشته باشند و درفضايي كاملا رقابتي به تجارت بپردازند ، پيوستن به شبكه عظيم اينترنت و فضاي ديجيتال است . ارتباطي نامحدود با متقاضياني كه روزبه روزبرشمارشان افزوده مي شود و به خاطرتنوع محصولات ، سهولت ، صرفه جويي دروقت و هزينه هاي جانبي بيشترجذب مي شوند . ازآنجاييكه كه هميشه خريد اول ضامن بقا و ثبات درخريدهاي بعدي خواهد بود ، اگر به مشتري محصول باكيفيت عرضه كنيد بازهم به سراغ شما خواهد آمد و به همين سادگي مشتري دائمي شما خواهد شد استفاده كارآمد از اينترنت ، سرمايه‌ گذاري در بخشهاي تبليغاتي و حضور پررنگ درعرصه تجارت از عوامل تاثيرگذاري هستند كه نه تنها بايد دربخشهاي فرهنگي و اجتماعي به آن پرداخت ، بلكه درجايگاه توسعه و استفاده از فن‌آوري نيزبايد به گونه ‌اي قابليت انطباق با شرايط ، فرهنگها‌ و توانايييهاي محلي را داشته باشد . براساس تحقيقات و شواهد موجودي كه ازكشورهاي پيشرفته بدست آمده ، اگر اينترنت راه ورود به بازارهاي جديد را از طريق كاهش ارتباط وهزينه ها هموارسازد ، صادرات كالاها وسرويسها هم آسا نترخواهد شد .

افزايش رشد تجارت 

يكي از مهمترين فوايد تجارت الكترونيك افزايش شعبه هاي تجاري ، جذب مخاطبان بيشتر و توسعه در بازارهاي فرامنطقه اي است . با ورود به شبكه گسترده اينترنت ، نه تنها محصولات بايد به كيفيت مطلوبي برسند ، بلكه نرخ كالاها ، برچسب ها و نوع بسته بندي ها نيز بايد تغييريابند ومطابق با آخرين معيارهاي استاندارد ارزيابي شوند .

افزايش فروش 

رابطه ميان رشد تجاري و فروش مانند خطوط موازي ريلهاي قطارهستند كه پيوندي جدايي ناپذير و مكمل با يكديگر دارند . مهمترين هنر يك تاجر جذب مشتريان و ارائه محصولات با كيفيت است . شما پا بهعرصه اي گذاشته ايد كه پر ازرقيبان حرفه اي و باتجربه است . كوچكترين اشتباه دراين ميدان مساوي با نزول سرمايه  وخروج از عرصه تجارت است .

افزايش درآمد 

پس ازيك دوره شش ماهه ميزان فروش ماهانه خود را محاسبه كنيد .تا به معيار و ميزان مطلوب برسيد . سپس ميزان فروش را به صورت نموداري بر روي كاغذ رسم كنيد و ميزان فروش شش ماه اول را بررسي كنيد . آنگاه نقاط ضعف و قدرت ، خريد وفروش و بيشترين سفارشات را مورد ارزيابي قرار دهيد . حالا با يك برنامه از پيش تعيين شده خواهيد فهميد كه درفروش چه نوع كالاهايي موفق بوده ايد . 

 افزايش سرمايه‌گذاري 

نيمي از مهارت يك تاجر پس از طرح اوليه تجاري و آماده كردن فضاي مناسب ، تبليغات گسترده براي جذب سرمايه گذاران است . در واقع به بيان ساده تر سرمايه گذار ، سوخت موتور محرك تجارت است . امروزه اكثرشركتهاي تجاري با ترفندهاي گوناگون سعي مي كنند تا بازار تجارت را از رقيبان بگيرند وبرقلمرو تجاري خويش بيفزايند . اگر در ابتداي تجارت هستيد و هنوز پشتوانه محكمي براي برداشتن گامهاب بلند نداريد ، مي توانيد بطور مشترك اين فرآيند را انجام دهيد . هيچگاه عجله نكنيد و هميشه روي خط اعتدال حركت كنيد .

 افزايش سطح رفاه زندگي مردم 

پيشرفتهاي علمي از ديربازعامل رشد و گسترش اقتصادي و فرهنگي ميان ملل مختلف بوده اند . جوامع پيشرفته به لحاظ اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي هميشه يك گام نسبت به سايركشورها جلوترند. اصولا هرنسلي ابداعات خويش را به نسل بعدي انتقال مي دهد . دراين ميان مردم هرجامعه اي بطور مداوم در حال تحول و نو شدن هستند و روز به روز همگام با رشد تكنولوژي ، آنها نيز به آرامشي نسبي مي رسند .

جلوگيري از اتلاف وقت و كاهش ترددهاي بي‌مورد 

اكنون با داشتن يك شماره حساب و شناسايي سايت مورد نظر مي توانيد كالاي مورد نظرتان را خريداري كنيد و بوسيله پست در منزلتان تحويل بگيريد . اين امر تنها يكي از مزيتهاي بيشمار استفاده از اينترنت است . هزينه هاي رفت و آمد ، اتلاف وقت و انرژي و بسياري از موارد ديگر امروزه ازميان رفته است و بشر امروزي در بهترين شرايط ممكن مي تواند خواسته هاي خويش را برآورده سازد .

 كاهش هزينه‌هاي اضافي و ايجاد رقابت در سطح بين‌المللي 

جهان امروزعرصه رقابت است . اساسي ترين دغدغه مديران شركتهاي تجاري جذب مشتريان ثابت و افزايش فروش محصولات تجاريست . مديريت اجرايي برنحوه عملكرد كارمندان و حذف مخارج زائد از اولويت هاي مديران با سابقه در زمينه هاي مختلف به شمار مي رود . يكي از ترفند هاي مديران ايجاد رقابت بوسيله مديرت فروش و قيمت گذاري برمحصولات در يك مدت زماني محدود است . بدين ترتيب مشتريان با وجود چنين تسهيلاتي به سمت نمايندگيهاي فروش سرازير مي شوند و محصولات را مي خرند . امروزه هر مديري براي خود مجموعه اي از مشاوران مختلف را به همراه دارد. در چنين اتاق فكري همه مسائل مطابق با آخرين فن آوري هاي روز محاسبه و برنامه ريزي مي شوند .  

دسترسي سريع به اطلاعات

شايد يكي از مهمترين و بهترين ويژگيهاي اينترنت قابل دسترس بودن اطلاعات و فايلهاي آماده است كه به مخاطب امكان بازيابي داده ها را در شرايط مختلف مي دهد . امروزه با پيوستن به دهكده جهاني ، حجم بالاي تبادلات ميان كشورها و حتي قاره ها نيز ميسر شده است . افراد به صورت كدهاي مشخص درآمده اند و از دنيايي مجازي حتي چهره به چهره با شما به تبادل اطلاعات مي پردازند . در عصر اطلاعات شما پا به دنيايي مي گذاريد كه اگرچه با نام مجازي شهرت يافته ولي خود به تنهايي دانشگاهي كامل براي تمامي افراد با گروههاي سني مختلف است .

عدم حضور واسطه 

واسطه هاي تجاري نه تنها در بهبود و افزايش سطح كيفيت محصولات كمك نمي كنند ، بلكه موجب افزايش قيمت نيز ميشوند . اصولا سياست دولتها نيزپيروي از همين فرآيند است. زيرا وجود واسطه يعني افزايش بي دليل كالاها . در اين ميان نقش كارخانه ، انتقال كالا به شركتها و عرضه محصولات چرخه اي مرتبط تشكيل مي دهند كه با فقدان واسطه قيمت واقعي به مشتري عرضه مي گردد .

كاهش هزينه‌هاي تبليغات كالا بويژه در سطح بين‌المللي 

از آنجاييكه ورود به اينترنت يعني اتصال به شبكه هاي بزرگ تجاري ، ديگر نيازي به تبليغات گسترده وجود ندارد . اينجا كيفيت كالاها هستند كه حرف اول را مي زنند . به دور از هرگونه حاشيه تبليغاتي و حمايتهاي مالي سرمايه گذاران ، بايد به قدري كيفيت محصولات بالا باشد كه خود مشتري مبدل به رسانه اي در جهت تبليغ كالا شود . ورود به بازارهاي فرامنطقه‌اي درجهت بازاريابي جهاني  اصولا رسالت اينترنت يعني شناساندن شما به بازارهاي بزرگ تجاري، و اين مرحله يعني خروج از فضاي بومي و منطقه اي و ورود به دنياي حرفه اي تجارت . مسلما براي شروع آموزشهايي نيزلازم است. حضور درچنين شبكه گسترده اي نيازمند رشد در همه زمينه هاي كمي و كيفي است . در عرصه بين الملل كالاهاي شما بايد با تسهيلات بسيار مطلوبي عرضه گردد . خدمات پس از فروش و وجود نمايندگيهايي درسراسرجهان بسان مهراعتباري برفروش و مرغوبيت محصولات شماست.                                                         

با توجه به انقلابي كه اينترنت درتمامي عرصه ها بوجود آورده است . آموزش صحيح و زمينه هاي مساعد توسعه براي بازارهاي بين المللي هنوز از دغدغه هاي مديران و تاجران به شمار مي رود.

بیایید با کمک تالار وب کسب و کارتان را تغییر دهید

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

توسعه فناوری اطلاعات سامانه گستر شرق(تالار وب) talarewe...

تهران

نوع فعالیت

خدمات

خدمات/محصولات

طراحی وب سایت، طراحی داینامیک، طراحی وب سایت فروشگاهی، طراحی کارت ویزیت مجازی، مشاوره طراحی وب سایت، برنامه نویسی سفارشی تحت وب، بهینه سازی جهت موتورهای جستجو(seo)، ثبت دامنه ، گرافیک وب سایت

دسته‌بندی خدمات