ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

تکنیک پرینت چهار بعدی چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

گروهی از محققان بین المللی به تکنیک پرینت چهار بعدی دست یافته اند. این تکنیک باعث می شود شیء چاپ شده با قرار گرفتن در معرض گرما تغییر شکل دهد.

در پرینت چهاربعدی، المان های زمان و حرکت جسم به پرینت سه بعدی اضافه می شود و حالت جسم پرینت شده توسط عوامل مختلفی مثل آب یا افزایش دما تغییر می کند. این تکنیک در سراسر جهان در حال توسعه و پیشرفت می باشد.

حتما بخوانید: پرینتر سه بعدی چه طوری کار میکنه ؟

 

برای توضیح بیشتر تکنیک پرینت چهار بعدی باید گفت که ماده اصلی که در این فرایند استفاده می شود هیدروژل است. هیدروژل بسیار نرم بوده و به سختی فرم خود را پس از تغییر شکل اولیه حفظ می کند.

بر اساس تحقیقات اخیر دانشمندان، امکان پرینت سه بعدی یک قطعه که بتواند پیوسته تغییر شکل دهد، فراهم شده است.

معرفی تکنیک پرینت چهار بعدی

در ادامه برای معرفی تکنیک پرینت چهار بعدی باید گفت در پروسه چاپ چهار بعدی، لایه های سه بعدی با پلیمرهای حافظه دار وجود دارد. با هر لایه برنامه ریزی این پلیمرها که با نام SMPs شناخته می شوند، واکنش متفاوتی به گرما صورت می گیرد.

 

 

جالب است بدانید که ساختار پلیمرهای هوشمند SMPs طوری است که می توانند شکل اولیه خود و شکل از قبل طراحی شده ای را که در اثر گرما و حرارت به آن می رسند، حفظ نمایند.

 

این مطلب را از دست ندهید: جلوگیری از جعل اسکناس با پرینتر سه بعدی

 

طبق گفته یکی از استاتید دانشگاه مکانیک Georgia Tech، تکنیک پرینت چهار بعدی یک راهکار جدید و ساده است که پتانسیل بسیار بالایی در چاپ چهاربعدی دارد.

با استفاده از این تکنیک می توان چاپ قطعات شبیه سازی شده با کامپیوتر را با کیفیت بسیار بهتر و بالاتری انجام داد. به علاوه این امکان وجود دارد که بعد از چاپ قطعه، با اعمال حرارت تغییر شکل دلخواه را در مدل چاپ شده ایجاد نمایید.

 

 

با استفاده از این تکنیک می توان اشیاء بسیار جالب و کاربردی تولید نمود. برای نمونه دانشمندان یک گل با شکلی نه چندان پیچیده را چاپ کرده اند که این قابلیت را دارد که در اثر قرار گرفتن در آب گرم، گلبرگ های خود را خم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ایده برتر مراجعه نمایید.

منبع: 3ders.org

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات