مجموعه چاپ و بسته بندی موج سوم سام |Varon Pack|

چاپ جعبه , کارتن مادر, کارتن لمینتی

اهمیت بسته بندی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

برخی اوقات ما نقش و اهمیت بسته بندی را دست کم می‌گیریم. بی هیچ تأمل و تفکری بسته بندی محصول خریداری شده را باز می‌کنیم. غافل از آن که بسته بندی محصول پیام ها و ناگفته های بسیاری را به ضمیر ناخودآگاه ما مخابره می‌کند و تا حد زیادی تصمیم ما را برای خرید یک محصول تحت تأثیر قرار می‌دهد. بسته بندی، عنصر بسیار قدرتمندی است که ما را نسبت به خرید یک محصول تشویق و ترغیب می‌کند در حالی که خود از نقش بسیار مهم و حیاتی آن بی‌خبریم.

 

مدیران با تجربه و کهنه کار بازاریابی آگاهانه تصمیماتی می‌گیرند که مشتریان را به سمت خرید یک محصول سوق می‌دهد. در اختیار گرفتن قدرت خارق العاده بسته بندی عامل مهمی است که موفقیت و شکست یک محصول را رقم می‌زند. مواردی که در ادامه بر می‌شماریم لیست کامل و بلند بالایی از نقش و اهمیت بسته بندی نیست اما یک ایده و نگرش کلی به شما می‌دهد تا دیگر نسبت به پیام هایی که هر روز در پیش چشمانتان ظاهر می‌شود، بی توجه و بی تفاوت نباشید. با صنایع چاپ و بسته بندی صفا همراه باشی:

 

۱. محافظت

بسته بندی از محصول محافظت می‌کند تا آسیبی به آن وارد نشود. مانند بسته بندی تخم مرغ

 

 

۲. حفظ و نگهداری

بسته بندی می‌تواند هوای اطراف محصولات غذایی و آشامیدنی را تنظیم و کنترل  کند و عمر قفسه ای این مواد را افزایش دهد. مانند برش هایی از گوشت که به لطف بسته بندی های EMAP (حاوی هوای اصلاح و متعادل شده) می‌توان آنها را مدت ها خارج از یخچال نگه داشت.

 

 

۳. شناسایی و تشخیص ماهیت

چه چیزی درون بسته بندی است؟ در حال خرید چه محصولی هستید؟ بسته بندی می‌تواند در نهایت زیرکی به شما بگوید که این فروشگاه چه می‌فروشد و چه محصولاتی برای عرضه به شما دارد. مانند هدفون های iPod یا گیره های کاغذی Staples

 

 

 

۴. استفاده آسان و بی دردسر

بسته بندی باید بی هیچ زحمتی باز شود و کار حمل محصول را ساده کند. یک ایده بکر و متفاوت در پس طراحی بسته بندی این سوپ های خمیری وجود دارد که هر بیننده ای را به تحسین وا می‌دارد.

 

۵. تثبیت جایگاه

با کمک بسته بندی می‌توانید ارزش، معنا و مفهوم یا هدف یک محصول را به تصویر بکشید. روز تولد همسرم یک لپ تاپ Mac به او هدیه دادم، با هیجانی غیر قابل وصف بسته بندی آن را باز کرد، حسی از احترام و شوق که بدون تردید به هنگام باز کردن بسته بندی لپ تاپ Dell تجربه اش نمی‌کرد.

 

 

۶. ارزش آفرینی

می‌توان بسته بندی را متناسب با ارزش هایی طراحی و تولید کرد که از دیدگاه مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت است، همچون بطری های شیشه ای سازگار با محیط زیست، چوب پنبه ساخته شده از نیشکر، یا بطری های آب تهیه شده از پلاستیک یا سایر مواد قابل بازیافت.

 

 

 

۷. ایجاد تمایز

می‌توانید به لطف بسته بندی حساب برندتان را از سایر رقبا سوا کنید. داگ ون پرایت در کتاب خود به نام «برندسازی ناخودآگاهانه» در این خصوص به تفصیل توضیح داده است؛ چگونه می‌توان بر خلاف جریان آب شنا کرد و متمایز و متفاوت بود تا در ذهن ها ماندگار شد؟ برخی بسته بندی ها به اندازه ای خاص و منحصر به فردند که پدربزرگ و مادربزرگ ها هم می‌توانند به راحتی آنها را در قفسه فروشگاه ها تشخیص داده و پیدا کنند. این مطلب در مورد بسته بندی صورتی رنگ این شیرین کننده های مصنوعی صدق می‌کند.

 

 

۸. ارتباط برقرار کردن

بسته بندی می‌تواند یک حس و حال خاص را در فرد برانگیزد یا او را در یک موقعیت احساسی قرار دهد. بی تردید با مشاهده این بطری ها خود را در ساحل دریا حس می‌کنید.

 

 

۹. برندسازی

بسته بندی سرنخ هایی به مصرف کننده می‌دهد (صدا، تصویر، بو) که بی اختیار او را به یاد یک برند می‌اندازد و فرد می‌تواند میان بسته بندی و جوهره و ماهیت یک برند ارتباطی منطقی برقرار کند. بسته بندی این چیپس تجزیه پذیر است و با سر و صدای بسیاری باز می‌شود. این بسته بندی نتوانست در دل بزرگ تر ها جا باز کند اما بچه ها عاشقش شدند. به هنگام باز کردن قوطی نوشابه Dr. Pepper صدای خاصی به گوش می‌رسد که کاملاً متفاوت از کوکا و پپسی است. و کفش های سری Air نایک که درون کیسه ای مملو از هوا بسته بندی شده اند.

 

۱۰. استفاده منحصر به فرد و موقعیت طلبانه

بسته بندی می‌تواند یک محصول را خاص و متفاوت جلوه دهد یا استفاده از آن را دلپذبرتر کند. بسته بندی می‌تواند مشکلی را حل کند که ممکن است در هنگام استفاده از محصول با آن مواجه شوید. ممکن است بخواهید آب میوه بخورید اما لیوان نداشته باشید. همه ما به هنگام خوردن پیتزا دستمان را سوزانده ایم. بسته بندی این چای کیسه ای به شکل قاشق چایخوری طراحی شده تا تجربه ای متفاوت داشته باشید. بسته بندی می‌تواند گره گشای مشکلات شما باشد یا از مشقت ها و دغدغه هایتان بکاهد.

 

 

چگونه می‌توان با استفاده از بسته بندی ابتکار عمل را به دست گرفت، متمایز ظاهر شد و سمت و سوی صنعتی را تغییر داد؟ وقتی یک فرم، مدل، ساختار یا ماده اولیه خاص را برای بسته بندی تان بر می‌گزینید، انتخابتان آگاهانه بوده و در مسیر برند سازی گامی رو به جلو برداشته اید

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مجموعه چاپ و بسته بندی موج سوم سام |Varon Pack|

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

چاپ جعبه ، کارتن مادر، کارتن لمینتی، چاپ کاتالوگ، چاپ تقویم رومیزی، طراحی جعبه، جعبه دارویی، بسته بندی آرایشی و بهداشتی، بسته بندی مواد غذایی، چاپ بگ تبلیغاتی، چاپ سالنامه

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات