پارس صنعت سپاهان

قفل ایمنی pl801M, آهسته بند درب آسانسور PL803, لیمیت سوئیچ پروانه ای

اولین آسانسور جهان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
اولین آسانسور جهان

اگر آسانسور را به عنوان یک پلت فرم حسابکنید که میتواند به سمت بالا و پایین حرکت و امکان جابجایی افراد و یا بار را داشته باشد ، اولین آسانسور شناخته شده در روم باستان است است که به 336 سال قبل از میلاد مسیح بر میگردد که قالبا بوسیله دستی و کمک از حیوانات و یا افراد انجام میشد .

ولی وسیله ای که برای مسافر اختصاص داده شد اولین بار در قرن 18 و توسط لویی 16 در سال 1743 استفاده شد که به آن صندلی پرواز میگفتند .

اما در سال 1800 میلادی تکنولوژی آسانسور شروع به پیشرفت کرد تا این که در سال 1823 ، دو معمار انگلیسی اتاقکی ساختند که با کمک قدرت بخار جابجا میشد اما زیاد قابل اعتماد نبود . تا اینکه مردی به نام الیشا اوتیس بنیان گذار اولین شرکت ساخت آسانسور با یک طراحی ایمن که همین آسانسورهای کابلی وکششی است و با طراحی ترمز برای ایمنی این آسانسور های قدم به این عرصه نهاد .

او برای اولین بار این سیستم را در سال 1854 در نمایشگاه جهانی نیویورک به نمایش گذاشت .اولین دستگاه آسانسور در جهان در تاریخ 1874 در ساختمانی در نیویورک توسط شرکت اوتیس ساخته و نصب گردید .

بعدها  در سال 1887 توسط  الکساندر مایلز آسانسور الکترونیکی اختراع شد هرچند که سالها قبل یک مخترع آلمانی به نام فومن زیمنس در تاریخ 1880 ساخته شده بود .

پس از این سالیان زیاد هم چنان آسانسورها با پیشرفت های چشم گیر این صنعت هنوز ازهمان تکنولوژی اوتیس یعنی به وسیله سیم بکسل کار میکند.  

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پارس صنعت سپاهان

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

قفل ایمنی pl801M، آهسته بند درب آسانسور PL803، لیمیت سوئیچ پروانه ای، بست تراول کابل، قاب شیشه

دسته‌بندی محصولات